Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 13, (2006)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 13, (2006)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

De alumno a profesor: análisis de las tareas realizadas durante las prácticas escolares

Thumbnail
View/Open
RGP_13-16.pdf (1.584Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/7047
Collections
  • REV - RGPPE - Vol. 13, (2006) [30]
Metadata
Show full item record
Title
De alumno a profesor: análisis de las tareas realizadas durante las prácticas escolares
Author(s)
González-Sanmamed, Mercedes
Fuentes Abeledo, Eduardo José
Raposo Rivas, Manuela
Date
2006
Citation
Revista galego-portuguesa de Psicoloxía e Educación, 2006, 13: 277-294 ISSN 1138-1663
Abstract
[Resumen] La experiencia del Practicum constituye uno de los componentes más valorados de los programas de formación del profesorado. En este estudio identificamos las tareas y actividades que realizan los estudiantes durante la fase de las Prácticas con el propósito de valorar las oportunidades formativas que éstas ofrecen y la visión que se transmite de la profesión docente.
 
[Abstract] Field-based experiences are one ofthe best appreciated components in preservice teacher education. This study identifies the task and the activities students do during their fieldbased period of training in order to evaluate the training opportunities they offer and the transmitted vision of the teaching profession.
 
ISSN
1138-1663

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback