Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 11, (2004)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 11, (2004)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Estudio de la influencia de los profesores y los padres en la eficacia de un programa de habilidades de vida en la enseñanza primaria

Thumbnail
View/Open
RGP_11-13.pdf (861.5Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/7008
Collections
  • REV - RGPPE - Vol. 11, (2004) [19]
Metadata
Show full item record
Title
Estudio de la influencia de los profesores y los padres en la eficacia de un programa de habilidades de vida en la enseñanza primaria
Author(s)
Remolar Arnau, María Ángeles
Gil Beltrán, José Manuel
Date
2004
Citation
Revista galego-portuguesa de psicoloxía e educación, 2004, 11: 207-222 ISSN: 1138-1663
Abstract
[Resumen] El estudio de la influencia de los profesores y padres sobre la eficacia del programa de habilidades de vida en la Enseñanza Primaria se ha llevado a cabo comparando todas las puntuaciones tanto del BAS-1 como las obtenidas en el BAS-2 en relación con el grupo experimental. Se comprueba que la efectividad del programa se pone de manifiesto en la valoración positiva de las variables analizadas, tanto a nivel de curso como de evolución del nivel escolar. Respecto a las habilidades perturbadoras, se constata que el grupo experimental presenta una disminución significativa en todas ellas. De ahí que no solo se favorece el clima de la clase, sino también se potencia el desarrollo de la personalidad de los niños. La valoración positiva por parte de profesores y padres de los cambios producidos en el grupo experimental vienen a apoyar la eficacia del programa.
 
[Abstract] The study was carried out by comparing all the scores obtained both on BAS-1 and on BAS-2 (Socialisation Battery) with those obtained by the experimental group. The programme is shown to be effective by the positive valuation of the variables analysed both within a school year andfrom one school year to the next. The experimental group was found to show a significant reduction in all the disturbing abilities. Therefore, not only the classroom atmosphere is improved, but the development of the children's personality is also strengthened. Teachers' and parents' positive evaluation of the changes that took place in the experimental group also supports the programme's efficacy.
 
Keywords
Habilidades de vida
BAS 1-2
Life skills
 
ISSN
1138-1663

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback