Relaciones familiares, temperamento y desadaptación condctual en niños preescolares
View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/6690Collections
Metadata
Show full item recordTitle
Relaciones familiares, temperamento y desadaptación condctual en niños preescolaresAlternative Title(s)
Family relationships, temperament and behavioural adjustment problems in pre-school childrenDate
1999Citation
Revista galego-portuguesa de psicoloxía e educación, 1999, 4: 187-196 ISSN: 1138-1663
Abstract
[Resumen] Se analizan variables familiares y características personales de una muestra compuesta por alumnos de Educación Infantil como determinantes de adaptación/desadaptación en este período. Para ello hemos evaluado relaciones familiares y temperamento a través de las respuestas de padres y profesores al FES (Moos, Moos y Trickett, 1974) y al TTQ (Keogh, Pullis y Cadwell, 1982). Los resultados revelan la asociación de determinantes familiares y personales con sintolnatología extemalizante [Abstract] The contribution of temperament and family relational problems of children with extemalizing and internalizing symptoms wasstudied. The temperalment, the family relation and the behavioral symptomatology of a group of 100 children aged 3-5 were assessed by parents and teachers. Results indicated implication of the temperament and familial factors in extemalizing behavior problems.
Keywords
Preescolar
Contexto familiar
Temperamento
Sintomatología internalizante
Sintomatología externalizante
Preschool children
Family context
Temperament
Internalizing symptomatology
Externalizing symptomatology
Contexto familiar
Temperamento
Sintomatología internalizante
Sintomatología externalizante
Preschool children
Family context
Temperament
Internalizing symptomatology
Externalizing symptomatology
ISSN
1138-1663