Investigación (EUAT)
Envíos recientes
-
Evaluación sostenible vs competencias y atribuciones profesionales en carreras técnicas: Experiencia en el grado de edificación
(REDINE, Red de Investigación e Innovación Educativa, 2021)[Resumen]: En las titulaciones que tienen reconocidas atribuciones profesionales, es primordial situar al estudiante como foco del aprendizaje haciéndole partícipe de todas las actividades desarrolladas, considerando la ... -
Peer evaluation and co-evaluation applied to professionalizing degrees: Application in the building engineering degree
(Eagora Science, 2022)[Abstract] The acquisition of the competences of a subject established in the study plan encourages the search for new methods that improve the teaching-learning process, especially in the qualifications that enable the ... -
The Historical Significance of the Welded Tuffs from Arucas, Canary Islands
(Springer, 2022)[Abstract] Arucas Stone (Piedra de Arucas) is a welded tuff quarried in the town of Arucas, on the island of Gran Canaria in the Canary Archipelago. This rock has been quarried for centuries, not only for building but also ... -
The Relationship between Surface Roughness, Capillarity and Mineral Composition in Roofing Slates
(MDPI, 2020-06-15)[Abstract] Roofing slates are a category of building stones which have a very distinctive feature: High fissility, which allows them to be split into tiles that are thin, regular and large. There are several types of ... -
La importancia de la colocación de la piedra y sus Cualificaciones Profesionales
(Bilbao :Roc Máquina, 2008)[Resumen]: Recoge algunas de la directrices básicas adoptadas para realizar las Cualificaciones Profesionales en el sector de las pizarras, granitos, mármoles, cuarcitas, areniscas, calizas, etc. en España.