Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas del RUC
    • FAQ
    • Derechos de autor
    • Más información en INFOguías UDC
  • Listar 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Fecha de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Ayuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Español 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Facultade de Informática
  • Traballos académicos (FIC)
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Facultade de Informática
  • Traballos académicos (FIC)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Desenvolvemento dunha Gaita MIDI de Alto Rendemento para Músicos Profesionais

Thumbnail
Ver/Abrir
SanjiaoVarela_Hugo_TFG_2024.pdf (8.526Mb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/39529
Colecciones
  • Traballos académicos (FIC) [715]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Título
Desenvolvemento dunha Gaita MIDI de Alto Rendemento para Músicos Profesionais
Autor(es)
Sanjiao Varela, Hugo
Directores
Fernández-Caramés, Tiago M.
Cabado Lousa, Bruno
Fecha
2024-06
Centro/Dpto/Entidad
Universidade da Coruña. Facultade de Informática
Descripción
Traballo fin de grao (UDC.FIC). Enxeñeria informática. Curso 2023/2024
Resumen
[Resumo]: O obxectivo deste traballo é a creación dunha gaita electrónica de baixo custo e alto rendemento, a cal debe achegar a súa experiencia de uso o máximo posible ao dunha gaita real. O motivo disto é que está especificamente orientada a gaiteiros avanzados (quen requiren dunha maior precisión e rendemento), de modo que poidan estudar, compoñer, producir… Este traballo iniciou coa elección do mellor protocolo dado este obxectivo, escollendo MIDI debido ás súas capacidades e á súa ampla extensión no mundo da música dixital, e coa análise das distintas gaitas electrónicas existentes. Ao mesmo tempo recolléronse e estudaron as necesidades dos gaiteiros, dende principiantes ata profesionais. Unha vez estiveron preparados os datos necesarios, creouse unha maqueta software sobre o hardware previamente montado polo titor Bruno Cabado. Esta maqueta foi programada completamente en Arduino, facendo uso das librerías MIDI (para o control do protocolo) e Adafruit (para a abstracción do tratamento da sensorización). Durante a súa elaboración, tamén se estudaron todas e cada unha das distintas combinacións de dedos posibles na gaita. Isto achegou este extra de realismo á hora de tocar, por mor da existencia de diferentes variacións con respecto á nota orixinal segundo a disposición da dixitación. Coa maqueta rematada, realizouse un deseño do modelo final en Blender. Foi impreso en 3D facendo uso dos programas Ultimaker Cura e Bambu Studio e, tras isto, integráronse nel os subsistemas físicos. Finalmente, adaptouse o software previo ao novo punteiro, engandindo o tratamento dos sensores novos.
 
[Abstract]: The goal of this project is to create a low-cost, high-performance electronic bagpipe that closely replicates the experience of playing a real one. This is specifically aimed at advanced pipers (who require greater precision and performance), so they can study, compose, and produce music. This project began with the selection of the best protocol aiming this objective, choosing MIDI due to its capabilities and wide adoption in the digital music world, and with the analysis of the various existing electronic bagpipes. At the same time, the needs of pipers, from beginners to professionals, were gathered and studied. Once the necessary data were ready, a software prototype was created based on the hardware previously assembled by the tutor Bruno Cabado. This prototype was completely programmed in Arduino, using the MIDI (for protocol control) and Adafruit libraries (for sensor processing abstraction). During its development, a study was also conducted on all the different possible finger combinations on the bagpipe. This adds an extra layer of realism when playing, due to the existence of different variations of the original note depending on the fingering. With the prototype completed, the final model was designed in Blender. It was 3D printed using the programs Ultimaker Cura and Bambu Studio and, after this, the physical subsystems were integrated. Finally, the previous software was adapted to the new chanter, adding support for the new sensors.
 
Palabras clave
Gaita MIDI
Músicos Profesionais
Arduino
Sensorización
Blender
Impresión 3D
MIDI
MIDI Bagpipe
Professional Musicians
Sensorization
3D printing
 
Derechos
Todos os dereitos reservados. Todos los derechos reservados.

Listar

Todo RUCComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Sugerencias