Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Facultade de Informática
  • Traballos académicos (FIC)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Facultade de Informática
  • Traballos académicos (FIC)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aplicación Web y Móvil para Entrenadores de Equipos de Baloncesto Base

Thumbnail
View/Open
RodriguezMinambres_Pablo_TFM_2024.pdf - TFM MUEI (78.99Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/39292
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Collections
  • Traballos académicos (FIC) [715]
Metadata
Show full item record
Title
Aplicación Web y Móvil para Entrenadores de Equipos de Baloncesto Base
Author(s)
Rodríguez Miñambres, Pablo
Directors
Fernández-Caramés, Tiago M.
Date
2024-09
Center/Dept./Entity
Universidade da Coruña. Facultade de Informática
Description
Traballo fin de mestrado (UDC.FIC). Enxeñaría Informática. Curso 2023/2024
Abstract
[Resumen]: Este Trabajo de Fin de Máster se ha centrado en la necesidad principal de proporcionar a los entrenadores de equipos de baloncestro base una herramienta eficaz y específica para llevar la gestión de los equipos de baloncesto en las categorías base, y así facilitar el trabajo de los entrenadores en estas categorías más modestas. El objetivo principal de este proyecto consiste en el diseño e implementación de una aplicación móvil para dispositivos Android que permita llevar la gestión de los equipos de baloncesto en las categorías base de forma centralizada. Para llevar a cabo este proyecto se ha buscado: (1) La mejora de la versión web actual (esta versíon web corresponde a la versión realizada previamente como TFG) de esta aplicación; (2) Desarrollar desde cero una nueva aplicación móvil que incluirá múltiples funcionalidades para poder aliviar el trabajo de los entrenadores, intentando conseguir una interfaz lo mas amigable posible para los distintos usuarios. Estas dos aplicaciones se encuentran conectadas mediante un servicio backend ya existente, diseñado para dar servicio a la aplicación web implementada en Java previamente como TFG, y que ha sido actualizado y rediseñado según las nuevas necesidades y funcionalidades de ambas versiones de la aplicación. Los principales frameworks usados para la implementación son Spring Boot, Hibernate y React. Para la capa móvil de la aplicación se usara Kotlin. Como base de datos se usó MySQL.
 
[Abstract]: This work has focused on the main need to provide coaches of basketball teams in the base categories with an effective and specific tool to manage basketball teams in the base categories, and thus facilitate the work of coaches in these more modest categories. The main objective of this project consists of the design and implementation of a mobile application for Android devices, which allows the management of basketball teams in the base categories in a centralized way. To carry out this project we have focused on: (1) The improvement of the current web version (this web version corresponds to the version made previously as Bachelor’s Thesis) of this application; (2) Develop from scratch a new mobile application that will include multiple features to alleviate the work of coaches, trying to get an interface as friendly as possible for different users. These two applications are connected through an existing backend service, designed to service the web application implemented in Java previously as Bachelor’s Thesis, and which has been updated and redesigned according to the new needs and functionalities of both versions of the application. The main frameworks used for the implementation are Spring Boot, Hibernate and React. Kotlin was used for the mobile layer of the application. MySQL was used as database.
 
Keywords
Baloncesto
Web
Java
React
SpringBoot
Redux
Hibernate
Kotlin
Android
MySQL
Retrofit
Basketball
 
Rights
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback