Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Educación
  • Investigación (FEDU)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Educación
  • Investigación (FEDU)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

«Peter and the Fox» una propuesta interdisciplinar basada en el modelo de la transpodidáctica textual

Thumbnail
View/Open
Fraga_Castrillón,N_2021_Peter_and_the_Fox.pdf (203.7Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/38822
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
Collections
  • Investigación (FEDU) [938]
Metadata
Show full item record
Title
«Peter and the Fox» una propuesta interdisciplinar basada en el modelo de la transpodidáctica textual
Author(s)
Fraga-Castrillón, Noemi
Couto-Cantero, Pilar
Date
2021
Citation
Fraga Castrillón, N., & Couto-Cantero, P. (2021). «Peter and the Fox»: una propuesta interdisciplinar basada en el modelo de la transpodidáctica textual. En R. Chao-Fernández, F. C. Rosa-Napal, A. Chao- Fernández, C. Gillanders, & R. M. Vicente Álvarez (Eds.), Actas del III Congreso Internacional de Música y Cultura para la Inclusión y la Innovación (A Coruña, 27-29 de mayo de 2021) (pp. 175-179). Universidade da Coruña. https://doi.org/10.17979/spudc.9788497498050
Abstract
[Resumen] Esta propuesta ha sido elaborada partiendo del modelo teórico-práctico de la transpodidáctica textual para un nivel de tercero de Educación Primaria. En la introducción se detallan los objetivos y se explica en qué consiste este modelo en el cual se transforma un texto de ficción literario inicial en otro final. A continuación, se detalla el método con las fases necesarias por las que pasa el proceso de transformación hasta llegar al resultado final que, en este caso, es una canción en una lengua extranjera (inglés). Posteriormente, se incluyen los resultados desarrollando una secuencia educativa completa donde se explican los roles de las partes implicadas, tanto la parte de investigación del docente, como la transformación y su posterior representación por parte del alumnado. En la discusión, se analizan las diferentes posibilidades y la posible proyección en otros niveles educativos que nos ofrece dicha propuesta para finalizar con las referencias bibliográficas utilizadas para la fundamentación y para la ampliación de información en caso de interés.
 
[Abstract] This proposal has been developed based on the theoretical-practical model of Textual Transpodidactics for a third level of Primary Education. In the introduction, the objectives are detailed and what this model consists of, in which an initial literary fiction text is transformed into a final one. Next, the method is detailed with the necessary phases through which the transformation process goes through until it reaches the final result, which, in this case, is a song in a foreign language (English). Subsequently, the results are included developing a complete educational sequence where the roles of the parties involved are explained, both the research part of the teacher, as well as the transformation and its subsequent representation done by the students. In the discussion, the different possibilities and the possible projection in other educational levels that this proposal offers us are analysed to end with the bibliographic references used for the foundations and for further information in case of interest.
 
Keywords
Transpodidáctica textual
Fábula
Música
Bilingüismo
Primaria
Inglés
Textual Transpodidactics
English
Primary education
Music
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/spudc.9788497498050
Rights
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
ISBN
978-84-9749-805-0

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback