Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Educación
  • Investigación (FEDU)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Educación
  • Investigación (FEDU)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Creatividad en el aprendizaje instrumental: lenguaje metafórico, velocidad del procesamiento cognitivo y cinestesia

Thumbnail
View/Open
ChaoFernandez_Rocio_2018_Creatividad_aprendizaje_instrumental.pdf (1.015Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/38710
Collections
  • Investigación (FEDU) [938]
Metadata
Show full item record
Title
Creatividad en el aprendizaje instrumental: lenguaje metafórico, velocidad del procesamiento cognitivo y cinestesia
Author(s)
Alonso Jartín, Ruth
Chao-Fernández, Rocío
Date
2018-06
Citation
Alonso Jartín, R., Chao-Fernández, R. (2018). Creatividad en el aprendizaje instrumental: lenguaje metafórico, velocidad del procesamiento cognitivo y cinestesia. Creatividad y sociedad: revista de la Asociación para la Creatividad 18, 7-30.
Abstract
[Resumen] Desde el punto de vista de la enseñanza de un instrumento musical debemos tener en cuenta como docentes implicados, la necesidad de observar a nuestros alumnos, de forma que encontremos la mejor forma de transmitir conocimientos para conseguir un aprendizaje significativo. En este artículo pondremos de relieve un sistema didáctico de la técnica del contrabajo en el que se ponen en funcionamiento varias teorías: El lenguaje metafórico (Johnson), la velocidad del procesamiento cognitivo (VP) y la sensación o cinestesia como tipo de aprendizaje sensible, que forma parte del modelo VARK (Fleming y Mills, 1992) por el cual se elaboró una propuesta para clasificar a las personas de acuerdo a su preferencia a la hora de procesar información o contenidos educativos.
 
[Abstract] From the point of view of teaching a musical instrument we must take into account as teachers involved, the need to observe our students, so that we find the best way to transmit knowledge to achieve meaningful learning.In this article we will highlight a didactic system of the contrabass technique in which several theories are put into operation: the metaphorical language (Johnson), the speed of cognitive processing (VP) and the sensation or kynesthesia as a type of sensitive learning, which is part of the VARK model (Fleming and Mills, 1992) by which a proposal was made to classify people according to their preference when processing information or educational content.
 
Keywords
Metáfora
Velocidad procesamiento
Cinestesia
Aprendizaje instrumental
Metaphor
Speed processing
Kynesthesia
Instrumental learning
 
Editor version
http://creatividadysociedad.com/wp-admin/Art%C3%ADculos/28/1.pdf?_t=1576012054
ISSN
1887-7370
1578-214X
 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback