El paisaje tradicional asturiano en las narrativas de los niños y niñas de 6.º de primaria
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/38622
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 3.0 España
Collections
Metadata
Show full item recordTitle
El paisaje tradicional asturiano en las narrativas de los niños y niñas de 6.º de primariaAlternative Title(s)
The asturian traditional landscape in the narratives of children of 6th of primary schoolAuthor(s)
Date
2018-03Citation
García-Morís, R. (2018). El paisaje tradicional asturiano en las narrativas de los niños y niñas de 6.º de primaria. Revista UNES. Universidad, escuela y sociedad, (4), 80–100.
Abstract
[Resumen]
Este trabajo forma parte de una línea de investigación sobre literacidad visual histórica que estudia los conocimientos del alumnado sobre el patrimonio del medio rural. A partir de la pintura “Recogiendo la manzana” de N. Piñole, se pidió a un grupo de niños y niñas de 6.º de Primaria (11-12 años) de un colegio del centro de Asturias la construcción de narrativas. Del análisis de sus producciones se obtienen los resultados sobre la interpretación del paisaje rural tradicional asturiano presentados. [Abstract]
This article is included in a line of research on visual historical literacy that focuses on the students´ knowledge about rural heritage. Using the painting “Harvesting the apple” by N. Piñole, a group of sixth year of Primary Education students (11-12 years) from a school in Asturias were asked to construct narratives. Results on the interpretation of the traditional rural landscape from Asturias were obtained following the analysis of the students´ productions.
Keywords
Literacidad visual histórica
Paisaje rural
Narrativas
Educación primaria
Visual historical literacy
Rural landscape
Narratives
Primary education
Paisaje rural
Narrativas
Educación primaria
Visual historical literacy
Rural landscape
Narratives
Primary education
Rights
Atribución-CompartirIgual 3.0 España
ISSN
2530-1012