Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Educación
  • Investigación (FEDU)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Educación
  • Investigación (FEDU)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tactus : dispositivo para medir las características perceptivo táctiles en niños con TEA

Thumbnail
View/Open
Peralbo_Manuel_2019_Tactus_dispositivo_para_medir.pdf (833.2Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/38493
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
Collections
  • Investigación (FEDU) [938]
Metadata
Show full item record
Title
Tactus : dispositivo para medir las características perceptivo táctiles en niños con TEA
Alternative Title(s)
Tactus : device for measuring perceptual tactile characteristics in children with TEA
Author(s)
Lorenzo Muñiz, Lorenzo
Lorenzo Muñiz, Francisco Javier
Rubio Sanfiz, Iago
Peralbo, Manuel
García García, Isabel
Date
2019
Citation
Lorenzo Muñiz, L., Lorenzo Muñiz, F. J., Rubio Sanfiz, I., Peralbo, M., & García García, I. (2019). Tactus. Dispositivo para medir las características perceptivo táctiles en niños con TEA. En M. Peralbo, A. Risso, A. Barca Lozano, B. D. da Silva, L. S. Almeida, & J.-C. Brenlla-Blanco (eds.), XV Congreso Internacional Gallegoportugués de Psicopedagogía: II Congreso de la Asociación Científica Internacional de Psicopedagogía (A Coruña, 4-6 de septiembre de 2019).
Abstract
[Resumen] El objeto de esta investigación se inscribe en un proyecto dirigido a determinar si existen diferencias en los niños con trastorno espectro autista respecto a niños típicos en su reacción ante estímulos novedosos, y en sus tiempos de habituación ante ellos. Para llevarlo a cabo, se ha diseñado un dispositivo electrónico que recoge información para la modalidad perceptivo táctil y recoger dichas características en niños con TEA. Combinadamente con otros dispositivos diseñados para evaluar otras modalidades sensoriales, se podrá comprobar, desde la teoría de la coherencia central, las diferencias entre niños típicos y niños con diagnóstico de TEA. De este modo se pueden identificar perfiles de procesamiento que pueden ayudar al diagnóstico y tratamiento temprano del trastorno.
 
[Abstract] The purpose of this research is a project aimed at determining whether there are differences in children with spectrum disorder autism related to typical children in their reaction to novel stimuli, and in their spaces of habituation in front of them. To carry it out, an electronic device has been designed to join information for the perceptive taughmess modality and to collect these characteristics in children with disorders. Combined with other devices designed to evaluate other sensory modalities, the differences between typical children and children diagnosed with disorders can be verified from the central coherence theory. This way, processing profiles can be identified that can help in the diagnosis and early treatment of the disorder.
 
Keywords
Autismo
Coherencia central
Habituación
Percepción táctil
Autism
Central coherence
Habituation
Perceptive taughmess
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/spudc.9788497497268
Rights
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
ISBN
978-84-9749-726-8

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback