Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas del RUC
    • FAQ
    • Derechos de autor
    • Más información en INFOguías UDC
  • Listar 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Fecha de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Ayuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Español 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Facultade de Ciencias da Comunicación
  • Investigación (FCOM)
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Facultade de Ciencias da Comunicación
  • Investigación (FCOM)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Obsolescence as a pattern: an analysis of how public service media managers perceive and cope with resistance to change in the platformisation era

Thumbnail
No accesible hasta 2025-11-30
Solicite una copia
Ver/Abrir
Canedo_Azahara_2024_Obsolescence_pattern.pdf (641.0Kb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/38252
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Colecciones
  • Investigación (FCOM) [208]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Título
Obsolescence as a pattern: an analysis of how public service media managers perceive and cope with resistance to change in the platformisation era
Autor(es)
Cañedo, Azahara
López-Golán, Mónica
Blasco-Blasco, Olga
Fecha
2024-05-30
Cita bibliográfica
Cañedo, A., López-Golán, M., & Blasco-Blasco, O. (2024). Obsolescence as a pattern: an analysis of how public service media managers perceive and cope with resistance to change in the platformisation era. Journal of Media Business Studies, 1–17. https://doi.org/10.1080/16522354.2024.2359886
Resumen
[Abstract] Platformisation has greatly affected the operations of the media industry, forcing media corporations to undergo major changes. Under such circumstances, public service media (PSM) corporations have found themselves engaged in a process of rethinking their economics, structures and ways of working. However, the latter is rarely established without resistance. Through 60 in-depth interviews with Spanish PSM managers, this study analyses how resistance to change operates in the ongoing platformisation process. The results confirm the existence of a problem of obsolescence in Spanish PSM, which is motivated by four elements: legislation, financial means, technological capacity, and workforce. Furthermore, three possible strategies to address this challenge are identified: communication, training, and renewal of professional profiles.
Palabras clave
Public service media
Platformisation
Media management
Resistance to change
Spanish PSM
 
Versión del editor
https://doi.org/10.1080/16522354.2024.2359886
Derechos
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
ISSN
2376-2977

Listar

Todo RUCComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Sugerencias