Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas del RUC
    • FAQ
    • Derechos de autor
    • Más información en INFOguías UDC
  • Listar 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Fecha de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Ayuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Español 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Facultade de Filoloxía
  • Investigación (FFIL)
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Facultade de Filoloxía
  • Investigación (FFIL)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

HARTAes-vas: Lexical combinations for an academic writing aid tool in Spanish and Basque

Thumbnail
Ver/Abrir
alonso_margarita_zabala_igone_2022_hartaes-vas_lexical_combinations_for_academic_writing_aid_tool_in_spanish_and_basque.pdf (1.563Mb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/38194
Creative Commons License Attribution 4.0 International (CC BY 4.0).
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons License Attribution 4.0 International (CC BY 4.0).
Colecciones
  • Investigación (FFIL) [885]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Título
HARTAes-vas: Lexical combinations for an academic writing aid tool in Spanish and Basque
Título(s) alternativo(s)
HARTAes-vas: combinaciones léxicas para una herramienta de ayuda a la redacción de textos académicos en español y en vasco
Autor(es)
Alonso-Ramos, Margarita
Zabala, Igone
Fecha
2022
Cita bibliográfica
ALONSO-RAMOS, M. y ZABALA, I., 2022. HARTAes-vas: Lexical combinations for an academic writing aid tool in Spanish and Basque. SEPLN-PD 2022. Annual Conference of the Spanish Association for Natural Language Processing 2022: Projects and Demonstrations, September 21-23, 2022, A Coruña, Spain, pp. 22-25.
Resumen
[Abstract] Academic writing has become a priority object of study especially in English, for which there are already many resources to help novice writers. This is not the case for Spanish university students who do not have many writing aids at their disposal. Here we focus on routinized lexical combinations that characterise academic discourse in Spanish and Basque. The aim is to extract these combinations from two academic corpora in order to build a writing aid tool serving both languages.
Palabras clave
Academic writing
Collocations
Discourse functions
Writing aid
 
Versión del editor
https://ceur-ws.org/Vol-3224/paper06.pdf
Derechos
Creative Commons License Attribution 4.0 International (CC BY 4.0).
ISSN
1613-0073

Listar

Todo RUCComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Sugerencias