Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Educación
  • Investigación (FEDU)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Educación
  • Investigación (FEDU)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La implementación de TIC y MDD en la práctica docente de Educación Primaria

Thumbnail
View/Open
Mato_Vazquez_Dorinda_2019_Implementacion_TIC_MDD_practica_docente_educacion_primaria.pdf (162.4Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/38078
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0)
Collections
  • Investigación (FEDU) [938]
Metadata
Show full item record
Title
La implementación de TIC y MDD en la práctica docente de Educación Primaria
Alternative Title(s)
The implementation of ICT and DLM in the teaching practice of Primary Education
Author(s)
Mato-Vázquez, Dorinda
Álvarez-Seoane, Denébola
Date
2019
Citation
Mato-Vázquez, D.; Álvarez-Seoane, D. (2019). La implementación de TIC y MDD en la práctica docente de Educación Primaria. Campus Virtuales, 8(2), 73- 84.
Abstract
[Resumen] El objetivo de este artículo es analizar la implementación de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) y de los Materiales Didácticos Digitales (MDD) en las aulas de Educación Primaria, incidiendo en los efectos que el uso de estos elementos comporta para el profesorado y el alumnado implicado. Para la realización del estudio se ha utilizado metodología cualitativa mediante la realización de sesiones de observación de aula y entrevistas a docentes y alumnado. La muestra la conforman siete centros escolares de tres comunidades autónomas españolas. Los resultados apuntan a cambios en las metodologías docentes, en la organización del trabajo en el aula y a la adopción de nuevos roles y perfiles por parte de los agentes escolares.
 
[Abstract] The aim of this paper is to analyze the implementation of the Information and Communication Technologies (ICT) and Digital Learning Materials (DLM) in the Primary Education classrooms, foccus in the efeccts that the use of these elements have for the teachers and students involved. Qualitative methodology has been used to conduct the study by classroom observation sessions and interviews with teachers and students. The sample is made up of seven schools in three Spanish autonomous communities. The results point to changes in teaching methodologies, in the organization of classroom work and the adoption of new roles and profiles by school agents.
 
Keywords
TIC
Materiales didácticos digitales
Educación primaria
Práctica docente
Metodología cualitativa
Estudios de caso
ICT
Digital learning materials
Primary education
Teaching practice
Qualitative methodology
Case studies
 
Editor version
http://www.uajournals.com/campusvirtuales/es/revistaes/numerosanteriores.html?id=239
Rights
Atribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0)
ISSN
2255-1514

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback