Gamification in education: State of the art

Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/37928Collections
- Investigación (FIC) [1685]
Metadata
Show full item recordTitle
Gamification in education: State of the artAlternative Title(s)
Gamificación en educación: estado del arteDate
2020Citation
Santos López, I. M., & Torrente-Patiño, Álvaro. (2020). Gamificación en educación: Estado del arte. H2D|Revista De Humanidades Digitais, 2(1). https://doi.org/10.21814/h2d.2163
Abstract
[Resumen] Este artículo es un viaje a través de los avances y ventajas de la gamificación en educación, basado en la investigación y los estudios científicos identificados como los más relevantes. Se centra en recopilar los artículos, textos, libros y conferencias más significativos y en hacer que este estado del arte esté lo más actualizado posible. [Abstract] This article is a journey through the advances and advantages of the gamification in education, based on the research and scientific studies identified as the most relevant. It focuses on collecting the most significant articles, texts, books and conferences, and making this state of the art as up-to-date as possible.
Keywords
Gamification
Education
Gamification for education
Technology
State of the art
Gamificación
Educación
Gamificación en educación
Tecnología
Estado del arte
Education
Gamification for education
Technology
State of the art
Gamificación
Educación
Gamificación en educación
Tecnología
Estado del arte
Editor version
Rights
Atribución 4.0 Internacional
ISSN
2184-562X