Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Comunicación
  • Investigación (FCOM)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Comunicación
  • Investigación (FCOM)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Guidelines e interacción en social media de las televisiones europeas para la gestión del valor público

Thumbnail
View/Open
Tuñez_Lopez_Miguel_2018_Guidelines_interaccion_social_media_televisiones_europeas_gestion_valor_publico.pdf (1.228Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/37524
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Collections
  • Investigación (FCOM) [208]
Metadata
Show full item record
Title
Guidelines e interacción en social media de las televisiones europeas para la gestión del valor público
Alternative Title(s)
European public broadcasters interaction and social media policy to public value management
Author(s)
Túñez López, Miguel
Costa-Sánchez, Carmen
Date
2018
Citation
Túñez López, J. M., & Costa Sánchez, C. (2018). Guidelines e interacción en social media de las televisiones europeas para la gestión del valor público. Prisma Social: revista de investigación social, 22, 61-90.
Abstract
[Resumen]: La investigación se centra en analizar la interacción en la gestión de comunicación online para generar valor y para ello analiza las webs y la participación en redes sociales generalistas de las televisiones públicas europeas. Se presta atención preferente a los contenidos corporativos y a la información emitida por las cadenas públicas sobre si mismas para aproximarse a sus niveles de transparencia, de honestidad y de compromiso social que influyen en su reputación como corporación. Se revisan las características de su modelo de interrelación con las audiencias externas y se identifican y analizan los documentos o protocolos de normas o recomendaciones de gestión de actuación en redes sociales (guidelines) para públicos internos. El objetivo es identificar políticas de gestión de social media en entornos públicos y, preferentemente de las principales cadenas de televisión europeas, y analizar su contribución a la creación de lo púbico como valor asociado a su imagen. Para el análisis de interactividad se trabaja sobre una muestra de siete emisoras: RTVE (España), France Televisions (Francia), RAI (Italia), BBC (Gran Bretaña), RTP (Portugal) y ARD/ ZDF (Alemania)Para el estudio de las guidelines se recurre, además, a una comparativa de las televisiones europeas con las guías de entidades referenciales en el ámbito de la comunicación en Estados Unidos y Canadá: NPR (EEUU), CBC (Canadá), las agencias de noticias Associated Press y Reuters, y los diarios The Washington Post y Los Ángeles Times.
 
[Abstract]: The work focuses on analysing the management of on-line communication interaction to generate public value. European public broadcasters webs and social media policies are studied. The paper pays attention to European public broadcasters corporate contents and information about themselves to approach to their transparency, honesty and social commitment level that influence their reputation. The characteristics of their model of interrelationship with external audiences are reviewed and the documents or protocols of norms or recommendations of management of performance in social networks (guidelines) for internal publics are analysed. The aim is to identify social media policies in public environment and, preferably of the main European broadcasters, and to analyse their contribution to the creation of public value associated to their image. For the analysis of interactivity a sample of seven public televisions is used: RTVE (Spain), France Télévisions (France), RAI (Italy), BBC (Great Britain), RTP (Portugal) and ARD/ ZDF (Germany). For the study of the social media guidelines a comparative of the European televisions with communication referential entities from United States and Canada has been developed: NPR (U.S.), CBC (Canada), the agencies of news Associated Press and Reuters, and the newspapers The Washington Post and Los Angeles Times.
 
Keywords
Televisiones públicas
Europa
Social media
Valor público
Public broadcasters
Europe
Public value
 
Editor version
https://revistaprismasocial.es/article/view/2596/2753
Rights
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
 
Todos los contenidos digitales de la Revista Prisma Social son de acceso libre y gratuito y se publican bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 3.0 España License
 
ISSN
1989-3469

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback