Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Facultade de Filoloxía
  • Investigación (FFIL)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Facultade de Filoloxía
  • Investigación (FFIL)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Más sobre «La entretenida» y los géneros teatrales: comedia antigua vs comedia nueva y el uso cervantino del soliloquio y del monólogo

Thumbnail
View/Open
Martinez_Lopez_Maria_Josefa_2018_Mas_sobre_entretenida_y_los_generos_teatrales.pdf (123.7Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/37076
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Collections
  • Investigación (FFIL) [877]
Metadata
Show full item record
Title
Más sobre «La entretenida» y los géneros teatrales: comedia antigua vs comedia nueva y el uso cervantino del soliloquio y del monólogo
Alternative Title(s)
More on La entretenida and the Theatrical Genres: Comedia Antigua versus Comedia Nueva and the Cervantes’use of Soliloquy and Monologue
Author(s)
Martínez-López, María Josefa
Date
2018
Citation
Martínez-López, M. J. (2018). Más sobre «La entretenida» y los géneros teatrales: comedia antigua vs comedia nueva y el uso cervantino del soliloquio y del monólogo. Hipogrifo: Revista de Literatura y Cultura del Siglo de Oro, 6(2), 155-165. https://doi.org/10.13035/H.2018.06.02.14
Abstract
[Resumen] La entretenidade Cervantes propone, más allá de la parodia del mo-delo lopesco, una concepción versátil y propiamente cervantina del hecho teatral. El análisis de su estructura y en particular de las técnicas específicas del lenguaje dramático, como son los monólogos y los soliloquios, revela que Cervantes de-muestra no solo conocer las reglas prácticas de la comedia antigua, sino que juega con ellas en una reivindicación de la misma
 
[Abstract] Cervantes ́s La entretenida articulates, beyond a parody of Lope de Vega’s comedy, a versatile and strictly Cervantine idea of theatre. The analysis of the play’s structure and, in particular, of its language’s dramatic techniques —its monologues and soliloquies— reveals not only Cervantes’s intimate familiarity with the practical rules of ancient comedy but also how he plays with them so as to vin-dicate ancient drama conventions
 
Keywords
Miguel de Cervantes
La entretenida
Comedia antigua
Técnica dramática
Ancient Comedy
Dramatic technique
 
Editor version
https://doi.org/10.13035/H.2018.06.02.14
Rights
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
ISSN
2328-1308

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback