Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Escola Politécnica de Enxeñaría de Ferrol
  • Investigación (EPEF)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Escola Politécnica de Enxeñaría de Ferrol
  • Investigación (EPEF)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Percepciones e indicadores de satisfacción en el ámbito de la formación de postgrado en finanzas

Thumbnail
View/Open
Alvarez_Garcia_Begona_2018_Percepciones e indicadores de satisfacción.pdf (249.3Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/35958
Atribución-NoComercial 4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial 4.0
Collections
  • Investigación (EPEF) [590]
Metadata
Show full item record
Title
Percepciones e indicadores de satisfacción en el ámbito de la formación de postgrado en finanzas
Alternative Title(s)
Perceptions and satisfaction drivers in the postgraduate training in finances
Author(s)
Álvarez García, Begoña
Enríquez-Díaz, Joaquín
Longarela-Ares, Ángeles
Montes-Solla, Paulino
Date
2018
Citation
Álvarez-García, B., Enríquez-Díaz, J., Longarela-Ares, Á., Montes-Solla, P. (2018). Percepciones e indicadores de satisfacción en el ámbito de la formación de postgrado en finanzas. Espacios, 39(17)
Abstract
[Resumen]: Para valorar la calidad de una institución de enseñanza universitaria y de sus programas de formación es fundamental evaluar la satisfacción de sus estudiantes, al ser estos sus principales usuarios. De esta manera, con nuestro trabajo hemos analizado los determinantes que influyen en la satisfacción de los estudiantes de un programa de postgrado universitario en finanzas entre los años 2009 y 2017, con el ánimo de conocer cuáles son los elementos que tienen mayor influencia en su percepción sobre los estudios que realizan. Con esta investigación se pone de manifiesto que las variables que tienen mayor incidencia en la valoración de los estudiantes son las que están relacionadas con el personal docente, el plan de estudios, la preparación para la futura inserción laboral y la continuación del aprendizaje.
 
[Abstract]: Evaluating student’s satisfaction is essential to assess the quality of both higher education institutions and programs, since students are the main users of higher education. This paper aims to analyze what are the main factors that influence the satisfaction perceived by the students of a postgraduate course in finances from 2009 to 2017. This research reveals that the variables that have major influence on students’ evaluation are those who are related to the teaching staff, the syllabus, the coaching for the future inclusion in the labor market and the lifelong learning.
 
Keywords
Satisfacción
Gestión
Educación
Finanzas
Satisfaction
Management
Education
Finance
 
Rights
Atribución-NoComercial 4.0
ISSN
0798-1015

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback