Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas del RUC
    • FAQ
    • Derechos de autor
    • Más información en INFOguías UDC
  • Listar 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Fecha de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Ayuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Español 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Facultade de Ciencias da Educación
  • Investigación (FEDU)
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Facultade de Ciencias da Educación
  • Investigación (FEDU)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Postcolonial Perspective, Social Integration and Cultural Diversity vis-à-vis Neoliberal Policies and Practices in Galizan Schooling

Thumbnail
Ver/Abrir
Teasley_Cathryn_2012_Postcolonial_perspective_social_integration.pdf (202.0Kb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/35315
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Colecciones
  • Investigación (FEDU) [938]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Título
Postcolonial Perspective, Social Integration and Cultural Diversity vis-à-vis Neoliberal Policies and Practices in Galizan Schooling
Autor(es)
Teasley, Cathryn
Sánchez-Blanco, Concepción
DePalma, Renée
Fecha
2012-01-01
Cita bibliográfica
Teasley, C., Sánchez-Blanco, C., & Depalma, R. (2012). Postcolonial Perspective, Social Integration and Cultural Diversity vis-à-vis Neoliberal Policies and Practices in Galizan Schooling. Power and Education, 4(3), 303-314. https://doi.org/10.2304/power.2012.4.3.303
Resumen
[Abstract] The authors base this article on findings from two qualitative studies conducted in Galiza (northwest Spain), in the province of A Coruña: an action research project in an early childhood education classroom; and a composite of ethnographic enquiries focusing on secondary education and vocational training programmes. Both studies sought to contribute to a fundamental transformation of schooling toward a more just, integrative and democratic intercultural institution. This effort includes denouncing the processes of social exclusion operating in those contexts, which are closely related to (neo)colonial and neoliberal practices.
Palabras clave
Social integration
Cultural diversity
Galizan schooling
 
Versión del editor
https://doi.org/10.2304/power.2012.4.3.303
Derechos
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
ISSN
1757-7438

Listar

Todo RUCComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Sugerencias