Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas do RUC
    • FAQ
    • Dereitos de Autor
    • Máis información en INFOguías UDC
  • Percorrer 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Data de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Axuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Galego 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Facultade de Filoloxía
  • Investigación (FFIL)
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Facultade de Filoloxía
  • Investigación (FFIL)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sentiment Analysis on Monolingual, Multilingual and Code-Switching Twitter Corpora

Thumbnail
Ver/abrir
Vilares_David_2015_Sentiment_Analysis_on_Monolingual_Multilingual_and_Code_Switching_Twitter_Corpora.pdf (208.3Kb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/34995
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Internacional
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Internacional
Coleccións
  • Investigación (FFIL) [877]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítem
Título
Sentiment Analysis on Monolingual, Multilingual and Code-Switching Twitter Corpora
Autor(es)
Vilares, David
Alonso, Miguel A.
Gómez-Rodríguez, Carlos
Data
2015
Cita bibliográfica
David Vilares, Miguel A. Alonso, and Carlos Gómez-Rodríguez. 2015. Sentiment Analysis on Monolingual, Multilingual and Code-Switching Twitter Corpora. In Proceedings of the 6th Workshop on Computational Approaches to Subjectivity, Sentiment and Social Media Analysis, pages 2–8, Lisboa, Portugal. Association for Computational Linguistics.
Resumo
[Abstract]: We address the problem of performing po- larity classification on Twitter over differ- ent languages, focusing on English and Spanish, comparing three techniques: (1) a monolingual model which knows the language in which the opinion is written, (2) a monolingual model that acts based on the decision provided by a language iden- tification tool and (3) a multilingual model trained on a multilingual dataset that does not need any language recognition step. Results show that multilingual models are even able to outperform the monolingual models on some monolingual sets. We introduce the first code-switching corpus with sentiment labels, showing the robust- ness of a multilingual approach.
Palabras chave
Sentiment analysis
Twitter
Natural language processing
 
Versión do editor
https://doi.org/10.18653/v1/W15-2902
Dereitos
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Internacional

Listar

Todo RUCComunidades e colecciónsPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

A miña conta

AccederRexistro

Estatísticas

Ver Estatísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Suxestións