Mostrar o rexistro simple do ítem
A Confissão, de Bernardo Santareno: un achegamento á súa recepción desde 1979 até a actualidade
dc.contributor.advisor | Biscainho-Fernandes, Carlos-Caetano | |
dc.contributor.author | Sanjurjo Campello, Rubén | |
dc.contributor.other | Universidade da Coruña. Facultade de Filoloxía | es_ES |
dc.date.accessioned | 2023-11-29T10:46:51Z | |
dc.date.available | 2023-11-29T10:46:51Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2183/34372 | |
dc.description.abstract | [Resumo] Bernardo Santareno publica en 1979 a peza A Confissão no volume Os marginais e a revolução, anos despois do final do Estado Novo coa Revolução de 25 de Abirel de 1974. Os sucesos da obra desenvolven as confesións dunha muller humilde e dunha travestí, Françoise, atendidas por un Confessor católico. No presente traballo propormos unha análise da recepción da obra focalizada nas súas publicacións, representacións e críticas académicas. En primeiro lugar, exponse o repertorio literario de Bernardo Santareno para situar a obra. Ademais, preséntase o contexto histórico e social en que se publica a obra e tamén se desenvolve a trama. En segundo lugar, desenvólvese o estudo da recepción atendendo ás publicacións, representacións e críticas académicas que tivo a peza. A recepción de A Confissão viuse influenciada polo contexto de Portugal, pois algúns fundamentos do Estado Novo en relación á familia e o xénero perduraban na sociedade e, así mesmo, o poder da Igrexa na poboación mantívose nas décadas posteriores. Os diferentes estudos críticos examinados infiren que a obra propón debates sobre a exclusión e opresión sufrida polos colectivos marxinais da sociedade portuguesa a través de personaxes que os personifican. A peza realiza unha crítica dos roles de xénero na sociedade co personaxe da Mulher que busca romper a dinámica patriarcal e de violencia machista que padece na súa casa. Ademais, trátase a crise de identidade de xénero que experimenta a personaxe transexual Françoise dentro dun sociedade binaria. Así pois, ao termos en conta o contexto e o estudo de casos, os temas abordados na obra non eran considerados convenientes para unha gran parte da sociedade, limitando a posible alcance de A Confissão. | es_ES |
dc.language.iso | glg | es_ES |
dc.rights | Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido | es_ES |
dc.subject | A Confissão | es_ES |
dc.subject | Santareno, Bernardo | es_ES |
dc.subject | Teatro | es_ES |
dc.subject | Recepción | es_ES |
dc.subject | Xénero | es_ES |
dc.title | A Confissão, de Bernardo Santareno: un achegamento á súa recepción desde 1979 até a actualidade | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es_ES |
dc.rights.access | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.description.traballos | Traballo fin de grao (UDC.FIL). Galego e portugués estudios lingüísticos e literarios. Curso 2021/2022 | es_ES |