Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorFrías Rudolphi, María
dc.contributor.authorCriado Villar, Silvia
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Facultade de Filoloxíaes_ES
dc.date.accessioned2023-11-28T11:58:22Z
dc.date.available2023-11-28T11:58:22Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/34357
dc.description.abstract[Abstract] The main aim of this final project will be to analyze and comprehend the relevance and impact of Lin-Manuel Miranda’s Hamilton: An American Musical (2015) on musical theater as well as in society in general. The focus will be put on both the creative process and the critical reception the show has received since its premiere. To do so, I will provide a complete and detailed summary of the plot and the main characters, as well as a close-reading analysis of five specific songs: “My Shot,” “One Last Time,” “Non-Stop,” “Dear Theodosia,” and “The Schuyler Sisters.” The methodology used to achieve these goals will include, firstly, the study of Hamilton: The Revolution by Lin-Manuel Miranda and Jeremy McCarter, which is the main source of information on which this dissertation will be based on and, secondly, a compilation of interviews given by the members of the creative team which include the actors and actresses as well as Miranda himself. The conclusions reached are that Hamilton: An American Musical has marked a before and an after in the history of musical theater and the way in which history is taught. Consequently, it will serve as an inspiration for future works of similar (or greater) importance.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectMusical theateres_ES
dc.subjectHamilton, Alexanderes_ES
dc.subjectWashington, Georgees_ES
dc.subjectHip-hopes_ES
dc.subjectHistoryes_ES
dc.subjectRevolutiones_ES
dc.subjectSlaveryes_ES
dc.subjectRacees_ES
dc.subjectUse of languagees_ES
dc.title“Who Lives, Who Dies, Who Tells Your Story?” Lin-Manuel Miranda’s Hamilton: An American Musicales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de grao (UDC.FIL). Inglés: estudios lingüísticos y literarios. Curso 2021/2022es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem