Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Jornadas de Automática
  • Jornadas de Automática (44ª. 2023. Zaragoza)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Jornadas de Automática
  • Jornadas de Automática (44ª. 2023. Zaragoza)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Percepción del alumnado sobre la perspectiva de género en las asignaturas de la rama Electrónica

Thumbnail
View/Open
2023_Miguel_Escrig_Oscar_Percepcion_del_alumnado_sobre_la_perspectiva_de_genero.pdf (3.998Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/33588
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Collections
  • Jornadas de Automática (44ª. 2023. Zaragoza) [154]
Metadata
Show full item record
Title
Percepción del alumnado sobre la perspectiva de género en las asignaturas de la rama Electrónica
Alternative Title(s)
Students perceptions of the gender mainstreaming in the subjects involving Electronics
Author(s)
Miguel Escrig, Oscar
Segarra-Tamarit, Jorge
Romero Pérez, Julio Ariel
Date
2023
Citation
Miguel-Escrig, O., Segarra-Tamarit, J., Romero-Pérez, J.-A. 2023. Percepción del alumnado sobre la perspectiva de género en las asignaturas de la rama Electrónica. XLIV Jornadas de Automática, 253-258. https://doi.org/10.17979/spudc.9788497498609.253
Abstract
[Resumen] En este estudio se ha explorado la percepción del alumnado sobre la perspectiva de género en la docencia en carreras de ingeniería. Para ello se ha formulado un cuestionario para recoger su percepción en cuestiones generales y aplicadas a la docencia relacionadas con la perspectiva de género. Este cuestionario ha sido distribuido entre diferentes grados con distinto ratio entre mujeres y hombres. Los resultados obtenidos difieren por sexo en aspectos como el sesgo de género percibido en las áreas de conocimiento o la valoración por parte de iguales de las aportaciones hechas en el aula. También se han recogido en el cuestionario datos relativos al trabajo en grupo. Según estos datos, se ha observado que ciertas tareas desempeñadas en grupo están influenciadas según el sexo y que a su vez, las capacidades asociadas a la tarea, se perciben como potenciadas en el mismo sexo.
 
[Abstract] This study has explored the perceptions of students on the gender mainstreaming in teaching in engineering careers. To this end, a questionnaire has been formulated to collect their perception on general and applied to teaching issues, related with the gender mainstreaming. This questionnaire has been distributed among several careers with different ratios between women and men. The results obtained differ by sex in aspects such as the perceived gender bias in the areas of knowledge or the assessment by peers of the contributions made in the classroom. Data related to group work have also been collected in the questionnaire. According to these data, it has been observed that certain tasks carried out in a group are influenced by gender and that, in turn, the abilities associated with the task are perceived as enhanced in the same gender.
 
Keywords
Desarrollos curriculares de enseñanza para ingenieros de control y otras ingenierías
Ética
Cultura
Perspectiva de género
Teaching curricula developments for control and other engineers
Ethics
Culture
Gender mainstreaming
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/spudc.9788497498609.253
Rights
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
ISBN
978‐84‐9749‐860‐9

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback