Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Jornadas de Automática
  • Jornadas de Automática (44ª. 2023. Zaragoza)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Jornadas de Automática
  • Jornadas de Automática (44ª. 2023. Zaragoza)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cognitive Load measurement by using a concurrent multitasking simulation game

Thumbnail
View/Open
2023-Larraga_Blanca_Cognitive_Load_measurement.pdf (4.368Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/33551
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Collections
  • Jornadas de Automática (44ª. 2023. Zaragoza) [154]
Metadata
Show full item record
Title
Cognitive Load measurement by using a concurrent multitasking simulation game
Author(s)
Larraga, Blanca
Ruiz Bejerano, Verónica
Gutiérrez, Álvaro
Date
2023
Citation
Larraga-García, B., Ruiz, V., Gutiérrez, Á. 2023. Cognitive load measurement by using a concurrent multitasking simulation game. XLIV Jornadas de Automática, 59-64. https://doi.org/10.17979/spudc.9788497498609.059
Abstract
[Resumen] La Teoría de la Carga Cognitiva establece que el proceso de aprendizaje o el desempeño de una tarea se ven afectados cuando hay una sobrecarga en la memoria de trabajo. Además, realizar múltiples tareas de manera simultánea también tienen un impacto en est sobrecarga. Este trabajo presenta una herramienta, un juego de multitareas, que permite inferir carga cognitiva. Se ha llevado a cabo una prueba experimental utilizando el juego y recogiendo información tanto subjetiva como objetiva de todos los participantes. Adicionalmente se analizó el impacto de aumentar la complejidad de la tarea primaria. Todas las variables fisiológicas se vieron afectadas por este cambio en la tarea primaria, especialmente la temperatura corporal y los movimientos de los ojos. Además, la información subjetiva proporcionada con el cuestionario NASA-TLX y la escala Paas también aumentaron con la complejidad de la tarea primaria. Finalmente, se obtuvo una importante correlación entre las dos medidas subjetivas.
 
[Abstract] The Cognitive Load Theory states that the learning process or the performance of a task is affected when there is an overload on the working memory. Additionally, concurrent multitasking has also an impact on this overload. This work presents a tool, a multitasking game that allows to infer cognitive load. An experimental test has been performed using the game and gathering subjective and objective information. Within this test, an analysis of the impact of increasing the complexity of the primary task has been performed. All the physiological variables were affected, especially the body temperature and the eye movements. Moreover, the subjective information provided with the NASA-TLX questionnaire and the Paas scale also increased with the complexity of the primary task. Additionally, a strong correlation between the two subjective measures was obtained.
 
Keywords
Carga cognitiva
Multitarea
Tarea primaria
Datos subjetivos
Datos objetivos
Cognitive load
Multitasking
Primary task
Subjective information
Objective information
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/spudc.9788497498609.059
Rights
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
ISBN
978‐84‐9749‐860‐9

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback