Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Comunicación
  • Investigación (FCOM)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Comunicación
  • Investigación (FCOM)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Violencia de género en período de pandemia de coronavirus en los países del G-20: campañas publicitarias en redes sociales

Thumbnail
View/Open
Amoros_Pons_Anna_2022_Violencia_de_genero_en_periodo_de_pandemia.pdf (2.582Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/33182
Reconocimiento 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Reconocimiento 4.0 Internacional
Collections
  • Investigación (FCOM) [208]
Metadata
Show full item record
Title
Violencia de género en período de pandemia de coronavirus en los países del G-20: campañas publicitarias en redes sociales
Alternative Title(s)
Gender-based violence in the period of the coronavirus pandemic in the G-20 countries: social media advertising campaigns
Author(s)
Amorós-Pons, Anna
Comesaña Comesaña, Patricia
Alexeeva-Alexeev, Inna
Date
2022
Citation
Amorós-Pons, A.; Comesaña-Comesaña, P. y Alexeeva-Alexeev, I. (2022). Violencia de género en período de pandemia de coronavirus en los países del G-20: Campañas publicitarias en redes sociales, Historia y comunicación social 27(2), pp. 389-400
Abstract
[Resumen]: La pandemia provocada por el SARS-CoV-2 evidenció un incremento de los casos de violencia de género durante el confinamiento domiciliario y aislamiento social. El artículo aborda el estudio de las campañas publicitarias impulsadas en los países del G-20 en el período de pandemia. Las redes sociales se convirtieron en un espacio de interacción para impulsar acciones de ciberfeminismo (hashtivismo) y visibilizar esta problemática social considerada ‘la otra pandemia’. El análisis se centra en las estrategias de codificación del mensaje publicitario y su vinculación al ecosistema social. El estudio pone de manifiesto que la pandemia se convirtió en el eje creativo en la creación de campañas de naturaleza informativa con nuevos códigos simbólicos de ayuda a las víctimas de violencia de género.
 
[Abstract]: The pandemic caused by SARS-CoV-2 showed an increase in cases of gender violence during home confinement and social isolation. This article studies the publicity campaigns promoted in the G-20 countries during the pandemic period. Social media became a space for interaction to promote cyberfeminist actions called hashtivism and make visible this social problem considered ‘the other pandemic’. The analysis focuses on the coding strategies of the advertising message and its link to the social ecosystem. The study shows that the pandemic became the creative axis for generation of informative campaigns with new symbolic codes to help the victims of gender violence.
 
Keywords
Violencia de género
COVID-19
Publicidad y RRSS
Activismo social de mujeres
Gender-based violence
Advertising and social media
Women’s social activism
G-20
 
Editor version
https://doi.org/10.5209/hics.84387
Rights
Reconocimiento 4.0 Internacional
ISSN
1137-0734

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback