Análise de artefactos culturais mediante aprendizaxe colaborativa no grao de Educación Social

Ver/Abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/32995
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Colecciones
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemTítulo
Análise de artefactos culturais mediante aprendizaxe colaborativa no grao de Educación SocialAutor(es)
Fecha
2022Cita bibliográfica
Rego-Agraso, Laura; Ríos-de-Deus, María-Paula; Mosquera-González, María José ; Rodicio-García, María-Luisa (2022): Análise de artefactos culturais mediante aprendizaxe colaborativa no Grao de Educación Social. En García Naya, J.A. (ed.) (2022). Contextos universitarios transformadores: a innovación como eixo vertebrador da docencia. VI Xornadas de Innovación Docente. Cufie. Universidade da Coruña. A Coruña (pág. 243-257). DOI capítulo: https://doi.org/10.17979/spudc.000016.243 DOI libro: https://doi.org/10.17979/spudc.000016
Resumen
[Resumo] No contexto da asignatura do Grao en Educación Social denominada Dinámicas de comunicación e colaboración na acción socioeducativa, preséntase o deseño didáctico correspondente á experiencia de análise do videoclip mainstream, sendo este un dos contidos ubicados no marco dos usos das TIC e as redes dende o punto de vista social. Estes artefactos culturais elaborados e distribuídos pola industria musical contan con millóns de visualizacións nas diversas plataformas de streaming, particularmente entre a xente nova, estando así en disposición de influír na xeración de identidades e imaxinarios sociais. O deseño metodolóxico que aquí se presenta divide o traballo do alumnado en varias fases consecutivas empregando a aprendizaxe colaborativa como eixo central. Esta experiencia foi levada a cabo no contexto da asignatura, ofrecendo unha resposta innovadora ao tratamento deste contido na aula, favorecendo a interdependencia positiva e interacción promotora entre os equipos, así como a familiarización indirecta cos preceptos da investigación cualitativa. As tarefas propostas abórdanse dende un punto de vista situado, actual e vinculado a unha realidade próxima ao alumnado, o que esperta a súa curiosidade e motivación. O traballo inclúe tamén presentacións orais, o manexo de recursos tecnolóxicos e o desenvolvemento de competencias de traballo en equipo. [Abstract] In the context of the subject of the Degree in Social Education called “Dynamics of communication and collaboration in socio-educational action”, the didactic design corresponding to the experience of analysis of the mainstream music video is presented. This is one of the contents located in the framework of the uses of ICT and networks from the socio-educational point of view. These cultural artefacts produced and distributed by the music industry have millions of views in the various streaming platforms, particularly among young people, and can thus influence the generation of identities and social imaginaries. The methodological design presented here divides the students' work into several consecutive phases using collaborative learning as a central axis. This experience was carried out in the context of the subject, offering an innovative response to the treatment of these contents in the classroom, favouring positive interdependence and promoting interaction as well as indirect familiarization with the precepts of qualitative research. The proposed tasks are approached from a situated point of view, current and linked to a reality close to the students, which awakens their curiosity and motivation. The work also includes oral presentations, the use of technological resources and the development of teamwork skills.
Palabras clave
Aprendizaxe colaborativa
Docencia universitaria
Innovación educativa
Artefactos culturais
Videoclip
Collaborative learning
University teaching
Educative innovation
Cultural artefacts
Music video
Docencia universitaria
Innovación educativa
Artefactos culturais
Videoclip
Collaborative learning
University teaching
Educative innovation
Cultural artefacts
Music video
Descripción
Colección: Contextos Universitarios Transformadores (CUT). Número 7
Versión del editor
Derechos
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)