Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Xornadas de Innovación Docente
  • Xornadas de Innovación Docente (6ª. 2022. A Coruña)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Xornadas de Innovación Docente
  • Xornadas de Innovación Docente (6ª. 2022. A Coruña)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uso de Instagram como herramienta docente de la materia de Ortopodología clínica del Grado en Podología

Thumbnail
View/Open
27_Santalla_Borreiros_Fatima_2022_Instagram_Herramienta_Docente_Ortopodologia_Clinica.pdf (683.1Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/32973
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Collections
  • Xornadas de Innovación Docente (6ª. 2022. A Coruña) [30]
Metadata
Show full item record
Title
Uso de Instagram como herramienta docente de la materia de Ortopodología clínica del Grado en Podología
Author(s)
Santalla Borreiros, Fátima
Gil-Manso, Pedro
Romero-Soto, Manuel
Pérez García, Sergio
Date
2022
Citation
Santalla Borreiros, Fátima; Gil Manso, Pedro; Romero Soto, Manuel, Pérez García, Sergio (2022): Uso de Instagram como herramienta docente de la materia de Ortopodología Clínica del Grado en Podología. En García Naya, J.A. (ed.) (2022). Contextos universitarios transformadores: a innovación como eixo vertebrador da docencia. VI Xornadas de Innovación Docente. Cufie. Universidade da Coruña. A Coruña (pág. 333-342). DOI capítulo: https://doi.org/10.17979/spudc.000016.333 DOI libro: https://doi.org/10.17979/spudc.000016
Abstract
[Resumen] La familiarización y el uso de las redes sociales entre los jóvenes supone una oportunidad en los procesos de aprendizaje. Esta experiencia innovadora se basó en la creación de una cuenta de Instagram, en la que exponer el resultado de los trabajos grupales de la materia Ortopodología Clínica del grado en Podología. Buscando mejorar la comprensión de los contenidos teóricos creados en dichos trabajos e incrementando el interés, la motivación y la vinculación del alumnado con la asignatura.
 
[Abstract] The familiarization and use of social networks among young people is an opportunity in the learning process. This innovative experience was based on the creation of an Instagram account in which to expose the result of the group work of the Ortopodología Clínica subject of the degree in Podiatry. Seeking to improve the understanding of the theoretical content created in said works and increasing the interest, the motivation and connection of students with the subject.
 
Keywords
Instagram
Innovación docente
Herramienta docente
Podología
Teaching innovation
Teaching tool
Podiatry
 
Description
Colección: Contextos Universitarios Transformadores (CUT). Número 7
Editor version
https://doi.org/10.17979/spudc.000016.333
Rights
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Related resource
http://hdl.handle.net/2183/32493

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback