Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas del RUC
    • FAQ
    • Derechos de autor
    • Más información en INFOguías UDC
  • Listar 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Fecha de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Ayuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Español 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Facultade de Humanidades e Documentación
  • Investigación (FHUM)
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Facultade de Humanidades e Documentación
  • Investigación (FHUM)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Organisational forms of science communication: the UK and Spanish European higher education systems as paradigms

Thumbnail
Ver/Abrir
OjedaRomano_Gabriela_2021_Organisational_forms_science.pdf (1.659Mb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/32916
Atribución 3.0 España
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución 3.0 España
Colecciones
  • Investigación (FHUM) [116]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Título
Organisational forms of science communication: the UK and Spanish European higher education systems as paradigms
Autor(es)
Ojeda-Romano, Gabriela
Fernández Marcial, Viviana
Wilkinson, Clare
Stengler, A. Erik
Fecha
2021-12
Cita bibliográfica
Ojeda-Romano, G., Fernández-Marcial, V., Wilkinson, C. et al. Organisational forms of science communication: the UK and Spanish European higher education systems as paradigms. High Educ 84, 801–825 (2022). https://doi.org/10.1007/s10734-021-00801-9
Resumen
[Abstract] As key elements in research and development systems, higher education institutions have been taking a leading role when it comes to communicating science and technology, but their performance has been inconsistent so far. In this critical and comparative study of the UK public engagement model and the Spanish scientific culture model, eighteen practitioners from higher education institutions across both regions were interviewed. A mixed qualitative data analysis has been performed identifying similarities and differences that unravelled the science communication management model in the two different higher education systems. This article provides evidence on how the institutionalisation of science communication is strongly influenced by key driving forces in the higher education context as well as the policies of administrations and other agents.
Palabras clave
Public engagement
Science communication
Organisational communication
Institutionalisation
Engaged university
Comunicación en ciencias
Comunicación en las organizaciones
Institucionalización
Compromiso público
 
Versión del editor
https://doi.org/10.1007/s10734-021-00801-9
Derechos
Atribución 3.0 España

Listar

Todo RUCComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Sugerencias