Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas del RUC
    • FAQ
    • Derechos de autor
    • Más información en INFOguías UDC
  • Listar 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Fecha de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Ayuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Español 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Facultade de Filoloxía
  • Investigación (FFIL)
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Facultade de Filoloxía
  • Investigación (FFIL)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Writing science in urgent times: CoViD-19 and its impact on scientific writing

Thumbnail
Ver/Abrir
Puente_Castelo_Luis_Moskowich_Isabel_2022_Writing_Science_Covid19.pdf (628.4Kb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/32870
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Colecciones
  • Investigación (FFIL) [879]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Título
Writing science in urgent times: CoViD-19 and its impact on scientific writing
Autor(es)
Puente-Castelo, Luis
Moskowich, Isabel
Fecha
2022-08
Cita bibliográfica
Puente-Castelo, Luis and Moskowich, Isabel. "Writing science in urgent times: CoViD-19 and its impact on scientific writing" ICAME Journal, vol.46, no.1, 2022, pp.19-32. https://doi.org/10.2478/icame-2022-0002
Resumen
[Abstract] : The urgent need for new knowledge as a result of the CoViD-19 pandemic has led to a significant increase in the amount of scientific writing on the topic. Various analyses of this phenomenon from different approaches have appeared thus far (Horbach 2020; Torres-Salinas 2020). However, less attention has been paid to the impact of this situation on the language of these studies, looking into whether the continued emergency affects authors’ conscious or unconscious linguistic choices, and if so, how. This article compares texts on CoViD with texts written during the previous MERS emergency and its aftermath, trying to find if texts on CoViD present particular linguistic features reflective of this situation of urgency. Results suggest that texts on CoViD do indeed exhibit particular linguistic features, and that these point to a preference for conveying immediate knowledge and a departure from rhetorical practices common in scientific writing
Palabras clave
Discourse analysis
Scientific writing
Academic discourse
Editorial pressure
 
Versión del editor
https://doi.org/10.2478/icame-2022-0002
Derechos
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
ISSN
1502-5462

Listar

Todo RUCComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Sugerencias