Uso de aplicaciones tecnológicas para la rehabilitación neurológica de personas con daño cerebral adquirido
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/32321Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Uso de aplicaciones tecnológicas para la rehabilitación neurológica de personas con daño cerebral adquiridoDirector(es)
Nieto-Riveiro, LauraPousada, Thais
Data
2022-07Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Facultade de Ciencias da SaúdeDescrición
Traballo fin de mestrado (UDC.FCS). Asistencia e investigación sanitaria. Especialidade en Investigación e innovación sanitaria. Curso 2021/2022Resumo
[Resumen] Introducción: El daño neurológico postictus con frecuencia conduce a
experimentar déficits residuales y, a pesar de recibir la terapia convencional
de neurorrehabilitación, alrededor del 50% de las personas cuenta con
algún grado de déficit físico o cognitivo residual, y más del 50% notifica
presentar discapacidad al menos en una actividad de la vida diaria.
Hoy en día, la incorporación de las tecnologías de la información y las
comunicaciones en el ámbito de las ciencias de la salud está generando un
cambio en la organización de los servicios y recursos sanitarios, así como
otra manera de rehabilitar y recuperar las funciones y destrezas de la
persona, y su autonomía e independencia.
Objetivo: El propósito de este trabajo es conocer las aportaciones del uso
de las aplicaciones NeuroNation y Memory Games como herramientas de
intervención destinadas a la rehabilitación neurológica de la población
adulta con daño cerebral postictus.
Metodología: Se llevó a cabo una investigación cuantitativa a través de un
estudio cuasi-experimental, longitudinal y prospectivo de series temporales;
y una investigación cualitativa, por medio del enfoque fenomenológico.
Resultados: A nivel cuantitativo se obtuvieron resultados significativos en
la escala FIM-FAM, mejorando significativamente en los ítems de atención,
concentración y memoria. Por otra parte, a nivel cualitativo se obtuvo que
las personas participantes tienen interés en seguir trabajando por medio de
las apps.
Conclusiones: No se ha podido demostrar que las apps influyan en el
desempeño ocupacional y en la percepción de la persona sobre el impacto
en su calidad de vida. Sin embargo, se ha demostrado que tiene efectos
positivos sobre las capacidades cognitivas. Además, pueden ser un elemento recreativo y de ocio que empodera a las personas favoreciendo
a su autonomía y participación. [Resumo] Introducción: O dano neurolóxico posterior ao ictus adoita levar a déficits
residuais e, a pesar de recibir terapia de neurorrehabilitación convencional,
preto do 50% das persoas presenta algún grao de déficit físico ou cognitivo
residual, e máis do 50% declara presentar discapacidade en polo menos
unha actividade da vida diaria.
Hoxe en día, a incorporación das tecnoloxías da información e as
comunicación no ámbito das ciencias da saúde está a xerar un cambio na
organización dos servizos e recursos sanitarios, así como outra vía de
rehabilitación e recuperación das funcións e habilidades da persoa, e da
súa autonomía e independencia.
Obxectivo: O obxectivo deste traballo é coñecer as achegas do uso das
aplicacións NeuroNation e Memory Games como ferramentas de
intervención para a rehabilitación neurolóxica da poboación adulta con
dano cerebral post-ictus.
Metodoloxía: Realizouse unha investigación cuantitativa mediante un
estudo cuasi-experimental, lonxitudinal e prospectivo de series temporais;
e unha investigación cualitativa, a través do enfoque fenomenolóxico.
Resultados: A nivel cuantitativo se obtuvieron resultados significativos na
escala FIM-FAM, mellorando significativamente nos ítems de atención,
concentración e memoria. Por outra parte, a nivel cualitativo se obtuvo que
as persoas participantes teñen interese en seguir traballando polo medio
das aplicacións.
Conclusións: Non se pode demostrar que as aplicacións influían no
desempeño ocupacional e na percepción da persoa sobre o impacto na súa
calidade de vida. Sen embargo, ten demostrado que ten efectos positivos
sobre as capacidades cognitivas. Ademais, poden ser un elemento recreativo e de ocio que empodera ás persoas favorecendo a súa
autonomía e participación. [Abstract] Introduction: Post-stroke neurological damage often leads to residual
deficits and, despite receiving conventional neurorehabilitation therapy,
about 50% of people have some degree of residual physical or cognitive
deficit, and more than 50% report disability in at least one activity of daily
living.
Today, the incorporation of information and communication technologies in
the field of health sciences is generating a change in the organization of
health services and resources, as well as another way of rehabilitating and
recovering functions and skills of the people, and their autonomy and
independence.
Objective: The objective of this work is to understand the ailments of the
use of NeuroNation and Memory Games applications as intervention tools
for the neurological rehabilitation of the adult population with post-stroke
brain damage.
Methods: A quantitative research was carried out through a quasiexperimental,
longitudinal and prospective study of time series; and a
qualitative research, through a phenomenological approach.
Results: At the quantitative level, significant results were obtained on the
FIM-FAM scale, significantly improving in the items of attention,
concentration, and memory. On the other hand, at a qualitative level it was
obtained that the participants have an interest in continuing to work through
the apps.
Conclusions: It has not been possible to show that apps influence the
person's occupational performance and perception of the impact on their
quality of life. However, it has been shown to have positive effects on cognitive abilities. In addition, they can be a recreational and leisure element
that empowers people by encouraging their autonomy and participation.
Palabras chave
Tecnologías de la información y las comunicaciones
Herramientas tecnológicas
Ictus
Neurorrehabilitación
Tecnoloxías da información e as comunicación
Ferramentas tecnolóxicas
Information and communication technologies
Technological tools
Stroke
Neurorehabilitation
Herramientas tecnológicas
Ictus
Neurorrehabilitación
Tecnoloxías da información e as comunicación
Ferramentas tecnolóxicas
Information and communication technologies
Technological tools
Stroke
Neurorehabilitation
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido