Barreiras para a aprendizaxe do alumnado con trastorno do espectro autista
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/32288Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Barreiras para a aprendizaxe do alumnado con trastorno do espectro autistaTítulo(s) alternativo(s)
Barreras para el aprendizaje del alumnado con trastorno del espectro autistaBarriers to Learning for Students with Autism Spectrum Disorder
Autor(es)
Director(es)
Castro Rodríguez, M. MontserratData
2022Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña.Facultade de Ciencias da EducaciónDescrición
Traballo fin de grao (UDC.EDU). Educación infantil. Curso 2021/2022Resumo
[Resumo] O presente traballo de fin de grao ten como obxectivo fundamental indagar sobre a evolución da concepción social e familiar sobre as persoas diagnosticadas con trastorno do espectro autista (TEA en adiante). Para dar resposta a este obxectivo, realizouse unha búsqueda bibliográfica nas distintas bases de datos, que describe o concepto actualizado de TEA, as causas, diagnóstico e intervención dende o eido educativo. Este último aspecto é o máis importante, poñendo en xogo aprendizaxe, socialización, barreiras existentes para as mesmas e indagando asimesmo no concepto de educación inclusiva. Aparte da xustificación teórica, para a definición das concepcións e barreiras fíxose unha investigación empírica consistente no análise documental de 3 produtos culturais (unha película, un cómic e un conto), dous baseados en historias de vida reais, e un cuestionario que recolle a percepción do profesorado sobre as implicacións de escolarizar a nenos/as con TEA na aula ordinaria.
Os resultados amosan que na educación de persoas con TEA é moi importante o respecto á súa condición, os apoios do entorno e a intervención dende idades temperás. Tamén o papel contraproducente que xoga a escola e a sociedade, puidendo funcionar, sobretodo no segundo caso, como axentes de exclusión máis que de inclusión. A escola resultou ser, malia a limitación desta investigación, un lugar que acolle, a través do profesorado, predisposicións moi inclusivas pero carente de organización e recursos para facelas realidade.
Palabras chave
Trastorno do espectro autista
Educación
Aprendizaxe
Barreiras
Inclusión
Educación
Aprendizaxe
Barreiras
Inclusión
Descrición
Regueira Casanova, Luisa. (2022). Barreiras para a aprendizaxe do alumnado con trastorno do espectro autista. [Traballo de Fin de Grao. Universidade da Coruña]
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido