Análise do proceso de ensino-aprendizaxe da matemática en educación infantil a través da arte
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/32281Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Análise do proceso de ensino-aprendizaxe da matemática en educación infantil a través da arteTítulo(s) alternativo(s)
Análisis del proceso de enseñanza-aprendizaje de la matemática en educación infantil a través del arteThe Analysis of the Teaching-Learning Process of Mathematics in Early Childhood Education through Art
Autor(es)
Director(es)
Mato-Vázquez, DorindaData
2022Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña.Facultade de Ciencias da EducaciónDescrición
Traballo fin de grao (UDC.EDU). Educación infantil. Curso 2021/2022Resumo
[Resumo] A Matemática e a Arte gardan unha estreita relación que numerosos científicos puxeron de manifesto nas súas obras ao longo do tempo. Na actualidade, non hai dúbida das conexións existentes entre ambas Ciencias; de feito, atópanse investigacións que corroboran os beneficios de traballalas interdisciplinariamente. Porén, á hora de desenvolver o seu ensino aínda son poucas as escolas que realizan conxuntamente estes dous saberes.
No tocante aos coñecementos matemáticos sempre se asociaron como aburridos, e as clases pouco motivadoras para a meirande parte do alumnado de calquera idade. Isto implica que algúns escolares rematan a Educación Obrigatoria odiándoas e con carencias nunha materia tan relevante na sociedade actual, e mesmo para a vida cotiá.
Por outra banda, á Arte na escola básica, non se lle brinda a relevancia que posúe. A cotío, queda relegada a un segundo plano coa idea de que serve coma relaxación doutras materias ou para encher espazos baleiros ao estudantado que remata antes as tarefas.
Neste Traballo Fin de Grao (TFG) analízase o proceso de ensino-aprendizaxe interdisciplinar entre as Matemáticas e as Artes, a partir do deseño e posta en práctica dunha proposta didáctica nunha aula real de sexto de Educación Infantil. [Resumen] La Matemática y el Arte guardan una estrecha relación que numerosos científicos pusieron de manifiesto en sus obras a lo largo del tiempo. En la actualidad, no hay duda de las conexiones existentes entre ambas Ciencias; de hecho, se encuentran investigaciones que corroboran los beneficios de trabajarlas interdisciplinariamente. Sin embargo, a la hora de desarrollar su enseñanza aún son pocas las escuelas que realizan conjuntamente estos dos saberes.
En lo tocante a los conocimientos matemáticos siempre se asociaron como aburridos, y las clases poco motivadoras para la mayor parte del alumnado de cualquier edad. Esto implica que algunos escolares finalizan la Educación Obligatoria odiándolas y con carencias en una materia tan relevante en la sociedad actual, y mismo para la vida cotidiana.
Por otra parte, al Arte en la escuela básica, no se le brinda la relevancia que posee. A menudo, queda relegada a uno segundo plano con la idea de que sirve como relajación de otras materias para llenar espacios vacíos al estudiantado que finaliza antes las tareas.
En este Trabajo Fin de Grado (TFG) se analiza el proceso de enseñanza-aprendizaje interdisciplinar entre las Matemáticas y las Artes, a partir del diseño y puesta en práctica de una propuesta didáctica en un aula real de sexto de Educación Infantil. [Abstract] Mathematics and Art have a close relationship that numerous scientists have shown in their work over time. Nowadays, there is no doubt about the existing connections between both Sciences; in fact, there is research that corroborates the benefits of working on them in an interdisciplinary way. However, when it comes to developing their teaching, there are still few schools that jointly execute these two types of knowledge.
Regarding mathematical knowledge, it has always been thought of as boring, and the classes were not very motivating for most students of all ages. This implies that some schoolchildren leave Compulsory Education hating it and lacking in a subject that is so relevant to everyday life.
On the other hand, Art in elementary school is not given the relevance that it has. It is often considered as secondary. The idea being that it serves as a form of rest from other subjects or to fill empty spaces for those pupils who finish their tasks earlier.
The objective of this Bachelor Thesis (BT) is to analyze the interdisciplinary teaching-learning process between Mathematics and the Arts, from the design and implementation of a didactic proposal in a sixth year Early Childhood Education classroom.
Palabras chave
Arte
Matemáticas
Educación
Interdisciplinariedade
Educación infantil
Interdisciplinariedad
Arts
Mathematics
Education
Interdisciplinary learning
Early childhood education
Matemáticas
Educación
Interdisciplinariedade
Educación infantil
Interdisciplinariedad
Arts
Mathematics
Education
Interdisciplinary learning
Early childhood education
Descrición
Castro Mosquera, Tamara. (2022). Análise do proceso de ensino-aprendizaxe da matemática en educación infantil a través da arte. [Traballo de Fin de Grao. Universidade da Coruña]
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido