Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Saúde
  • Investigación (FCS)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Saúde
  • Investigación (FCS)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The teaching of rheumatology at the university: the journey from teacher based to student-centered learning

Thumbnail
View/Open
Naranjo_Teaching.pdf (315.8Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/32211
Collections
  • Investigación (FCS) [1293]
Metadata
Show full item record
Title
The teaching of rheumatology at the university: the journey from teacher based to student-centered learning
Alternative Title(s)
La enseñanza de la reumatología en la universidad: la travesía desde el aprendizaje basado en el profesor al centrado en el alumno
Author(s)
Naranjo, Antonio
De-Toro, Javier
Nolla, Joan M.
Date
2015-07
Citation
Naranjo A, de Toro J, Nolla JM. The teaching of rheumatology at the University. The journey from teacher based to student-centered learning. Reumatol Clin. 2015 Jul-Aug;11(4):196-203. English, Spanish.
Abstract
[Abstract] In recent years, university education has undergone profound changes as a result of the creation of the European Space for Higher Education. It has gone from a teacher-centred model, based on the transmission of knowledge through lectures, to being student-centred, based on the acquisition of skills and attaching great importance to independent learning. This transformation involves the need to reorganise academic activity and employ new teaching tools, such as active learning methodologies, more in line with current requirements. In this article, the backbones of the European Space for Higher Education are presented, and diverse experiences of teaching innovation described under Reumacademia and from three Spanish universities.
 
[Resumen] En los últimos años la enseñanza universitaria ha experimentado un profundo cambio como consecuencia de la creación del Espacio Europeo de Educación Superior. Se ha pasado de un modelo centrado en el profesor, basado en la transmisión de conocimientos a través de las clases magistrales, a otro centrado en el alumno, basado en la adquisición de competencias y que otorga gran importancia al aprendizaje autónomo. Esta transformación comporta la necesidad de reorganizar la actividad académica y de emplear nuevas herramientas docentes, como las metodologías activas de aprendizaje, más acorde con las exigencias actuales. En este artículo se exponen los ejes vertebradores del Espacio Europeo de Educación Superior y se describen diversas experiencias de innovación docente en el marco de Reumacademia y de tres universidades españolas.
 
Keywords
Teaching
Grade
European space for higher education
Rheumatology
University
Docencia
Grado
Espacio Europeo de Educación Superior
Reumatología
Universidad
 
Editor version
https://doi.org/10.1016/j.reumae.2015.03.008
ISSN
1699-258X

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback