Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Facultade de Informática
  • Traballos académicos (FIC)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Facultade de Informática
  • Traballos académicos (FIC)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aprendizaxe por currículo no adestramento de redes profundas

Thumbnail
View/Open
MatoGonzalez_Daniel_TFG_2022.pdf (2.693Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/31917
Collections
  • Traballos académicos (FIC) [716]
Metadata
Show full item record
Title
Aprendizaxe por currículo no adestramento de redes profundas
Author(s)
Mato González, Daniel
Directors
Hernández-Pereira, Elena
Mosqueira-Rey, E.
Date
2022
Center/Dept./Entity
Universidade da Coruña. Facultade de Informática
Description
Traballo fin de grao (UDC.FIC). Enxeñaría Informática. Curso 2021/2022
Abstract
[Resumen]: La idea de ordenar tareas o datos dependiendo de su dificultad, creando un currículo, se lleva usando muchos años en ámbitos como el de la enseñanza y, más recientemente, el aprendizaje máquina. En este trabajo aplicaremos el uso de un currículo en aprendizaje profundo, comparando los resultados obtenidos con varios tipos de aprendizaje por currículo y un caso base con una red neuronal profunda entrenada sin utilizar ningún currículo. Para comprobar su eficacia, usaremos las redes neuronales resultantes para clasificar fragmentos de polisomnogramas en cinco clases, representando las cinco etapas del sueño.
 
[Abstract]: The idea of sorting tasks or data by their difficulty, creating a curriculum, has been used for a long time in fields like teaching and, more recently, machine learning. In this study we apply the use of a curriculum to deep learning, comparing the results obtained through different types of curriculum learning and a base case with a deep neural network trained without using a curriculum. In order to test their effectiveness, we will use the resulting neural networks to classify polysomnogram fragments in five classes, representing the five sleep stages.
 
Keywords
Aprendizaje profundo
Aprendizaje con currículo
Aprendizaje máquina
Fases del sueño
Clasificación
Deep learning
Curriculum learning
Machine learning
Sleep stages
Classification
 
Rights
Todos os dereitos reservados

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback