Listar REV - Sarmiento - Nº 26, 2022 por data de publicación
Mostrando ítems 1-19 de 19
-
Adolfo Revuelta Fernández, o “Tissié español”: a súa etapa en Santiago de Compostela (1903-1923)
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-04)[Resumo] Adolfo Revuelta Fernández (1867-1935) graduouse na Escola Central de Ximnástica en 1889. Entre 1903 e 1923 exerceu de profesor da disciplina de Ximnasia no Instituto de Santiago e na Escola Normal. Introduciu as ... -
Alexandre Luís da Cunha. Um Professor Liberal no Mundo Atlântico (primeira metade do século XIX)
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-04)[Resumo] Este artigo procura narrar a historia de vida de unha personalidade – Alexandre Luís da Cunha (1803-1852) – que naceu, viveu e faleceu no Funchal (illa da Madeira, Portugal), ainda que, por razóns diversas, ... -
Génese de uma apropriação: o projeto «aprender a aprender» e a escola Waldorf Jardim do Monte, Portugal (1993-2005)
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-04)[Abstract] The article examines the origins of a Waldorfian process of appropriation at the Jardim do Monte primary school in Alhandra (Portugal) in the context of the ‘Learning to Learn’ teaching development project ... -
Escuela, laicismo, y democracia: literatura clerical y anticlerical en la España de la Restauración
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-05)[Resumo] Entre a Gloriosa e a IIª República, durante a Restauración borbónica, xesuítas e liberais enfrontáronse entre si a través de obras literarias. No transfondo desta disputa entre tradicionalistas e republicanos, ... -
A queda de um Diretor Geral. O estranho caso do inquérito de 1945 ao Ensino Liceal Feminino e o seu debate
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-05)[Resumo] Em 1945 a Educação Nacional, versão salazarista da Educação totalitária cara- terística dos regimes fascistas, estava já profundamente implantada em todo o Sistema de Ensino Português. A maioria dos liceus era de ... -
O asociacionismo do maxisterio ourensán no primeiro terzo do século XX
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-08)[Resumo] Este estudo trata da creación e os propósitos da Asociación Provincial de Mestres en Ourense. Tamén analiza o intenso labor das asociacións dos diferentes partidos xudiciais e o seu funcionamento interno, organización, ... -
Eladio Ferreiro Otero: un mestre entre as escolas americanas de fundación e a escola pública
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-08)[Resumo] Eladio Ferreiro Otero, o mestre de Borreiros (Gondomar), exerceu nesta parroquia miñorá ata a súa xubilación en 1946. Mais a súa figura está unida a unha das “escolas americanas” de máis longa proxección na historia ... -
O papel educativo dos movementos sociais en España, entre o tardofranquismo e a transición democrática (1956-1982)
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-08)[Resumo] Na España do tardofranquismo e da Transición á democracia a poboación atopouse cada vez con máis espazos de sociabilidade en que estaban implicados activistas antifranquistas ou simplemente persoas que buscaban ... -
Constancio Romeo Lasarte (1852-1917), un educador anarquista en Galicia
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-09)[Abstract] Galicia at the turn of the 20th century was characterised by its intense rurality and submission to political and religious power, but also by the spaces of social and cultural conflict and dissent created by ... -
Problemas de disciplina en la Universidad de Santiago. Un espisodio de 1866
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-09)[Resumo] O documento presenta un relato contextualizado do procedemento disciplinario incoado contra Santiago Usoz, profesor de grego da Universidade de Santiago, como consecuencia dunha disputa con algúns dos seus alumnos. -
Ribeiro, Cláudia Pinto; Baptista Eva; Afonso, José António Moreno e Rocha, Juliana, eds. A investigação em História da Educação : novos olhares sobre as fontes na era digital
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-10)[Resumo] Estamos diante dun libro electrónico que pon de relevo as influencias das conxunturas políticas nos máis diversos contextos educativos e que vén encher unha fenda sobre as novas miradas que serán elaboradas sobre ... -
Sá, Elizabeth Figueiredo de; Pintassilgo, Joaquim, and Castro, César Augusto, coord. 2021. Alteridades e desigualdades nas práticas educativas. Cuiabá, MT: EduFMT.
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-10)[Resumo] Estamos diante de uma obra que tendo como eixo condutor as questões relacionadas com a alteridade e as desigualdades no campo educativo, nos permite compreender como estas foram pensadas em diferentes espaços ... -
CHARTIER, Roger; RODRIGUES, José Damião; MAGALHÃES, Justino (org.) Escritas e Cultura na Europa e no Atlântico Modernos. Lisboa: Centro de História da Universidade de Lisboa, Instituto de Educação da Universidade de Lisboa, 2020, 322 páginas. ISBN – 978-989-8068-29-3
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-10)[Abstract] This book revisits through many looks and perspectives, and by the hand of consecrated authors and with important research on the subjects treated, the sense of "written culture as constitutive of modern Europe ... -
ESCOLANO BENITO, Agustín. Emoções & Educação. A construção histórica da educação emocional. Campinas, Mercado das Letras, 2021 (1ª edição). (Tradução e Revisão Técnica: Heloísa Helena Pimenta Rocha e Andréa Bezerra Cordeiro; Pesquisa das referências bibliográficas: Franciele Ferreira França)
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-10)[Resumo] Este é un novo traballo do profesor Agustín Escolano, neste caso sobre educación emocional desde unha perspectiva histórico-educativa e etnográfica. A cuestión abordada nestas páxinas supón unha nova contribución ... -
SIXTO BARCIA, A. M. (2021). Letras entre ruecas, redes y arados. Mujeres y cultura letrada en Galicia (siglos XVII-XIX). Santiago de Compostela: Andavira, 390 pp. ISBN: 9788412365702
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-10)[Resumo] Esta obra tenta achegar respostas axustadas relativas á cuestión da cultura letrada feminina na Galiza do Antigo Réxime, determinada socialmente, en boa medida, polo peso da cultura oral e as fortes limitacións ... -
LÁZARO LORENTE, Luis Miguel (2021). La ‘nueva Atenas’ del Mediterráneo. Vicente Blasco Ibáñez, cultura y educación populares en Valencia (1890-1931). Valencia: Institució Alfons el Magnanim, 640 pp. ISBN: 978-84-7822-868-3
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-10)[Resumo] Unha importante monografía académica sobre os programas e impulsos educativos e culturais do republicanismo político español no tempo da Restauración, a través da figura do escritor Vicente Blasco Ibañez. -
MARTINS, Ernesto Candeias, coord. 2021. Relembrar e homenagear António de Sena Faria de Vasconcelos (1880-1939). Insigne pedagogo albicastrense. Amarante: Editora Converso / Câmara Municipal de Castelo Branco. ISBN: 978-972-9139-63-5
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-10)[Resumo] Esta obra, coordenada por Ernesto Candeias Martíns nace ao abeiro do Coloquio "Lembrar e homenaxear á figura do Pedagogo Albicastrense António Sena Faria de Vasconcelos (1880-1939)" realizado en marzo de 2019, co ... -
Vázquez Ramil, Raquel & Porto Ucha, Ángel Serafín, Modelos de Formación del Profesorado de Primera y Segunda Enseñanza. Doscientos años de Experimentación en España.
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-24)[Resumo] Este texto achega de maneira precisa unha visión dos modelos de formación do profesorado de primaria e segunda insinanza, na xénese e evolución do sistema educativo español contemporáneo. -
De GABRIEL, Narciso: Vermellos e laicos. A represión fascista do maxisterio coruñés
(Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-24)[Resumo] A depuración do maxisterio na provincia da Coruña, a partir de xullo de 1936 cando da comezo a guerra civil, é o tema central que o profesor Narciso de Gabriel aborda de maneira exhaustiva nesta obra, para achegar ...