A formación dos inspectores e inspectoras de educación e o desenvolvemento das súas competencias como profesionais do ensino: un estudo desde as ecoloxías de aprendizaxe
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/31202Collections
- Teses de doutoramento [2147]
Metadata
Show full item recordTitle
A formación dos inspectores e inspectoras de educación e o desenvolvemento das súas competencias como profesionais do ensino: un estudo desde as ecoloxías de aprendizaxeAuthor(s)
Directors
Estévez, IrisGonzález-Sanmamed, Mercedes
Date
2022Abstract
[Resumo]
Coa presente investigación pretendemos coñecer como aprenden os inspectores e inspectoras de educación baixo a perspectiva das ecoloxías de aprendizaxe, de maneira que podamos albiscar o seu panorama formativo actual detectando as súas posibles necesidades e carencias.
Para este fin, o enfoque elixido foi o mixto. Na primeira fase, de índole cualitativa, empregouse a estratexia metodolóxica do estudo de caso, a través da realización de entrevistas semiestruturadas a dous inspectores e unha inspectora en exercicio. Para a segunda fase, de natureza cuantitativa, elaborouse un cuestionario ad hoc aglutinando un total de sete escalas e que foi cumprimentado por 44 inspectores e inspectoras que desempeñan o seu labor en Galicia.
Os resultados mostran que os inspectores e inspectoras teñen unha capacidade alta para dirixir a súa aprendizaxe, que a proveniencia das súas motivacións é maioritariamente intrínseca, e salientan a relevancia das TIC para súa formación. Con todo, demandan unha formación específica en aspectos xurídicos, entre outros. [Resumen]
Con la presente investigación pretendemos conocer cómo aprenden los inspectores e inspectoras de educación bajo la perspectiva de las ecologías de aprendizaje, de manera que podamos vislumbrar su panorama formativa actual detectando sus posibles necesidades y carencias.
Para este fin, el enfoque elegido fue el mixto. En la primera fase, de índole cualitativa se empleó la estrategia metodológia del estudio de caso, a través de la realización de entrevistas semiestructuradas a dos inspectores y una inspectora en ejercicio.
Para la segunda fase, de carácter cuantitativo, se elaboró un cuestionario ad hoc aglutinando un total de siete escalas y que fue cumplimentado por 44 inspectores e inspectoras que desarrollan su labor en Galicia.
Los resultados muestran que los inspectores e inspectoras tienen una alta capacidad para orientar su aprendizaje, que la fuente de sus motivaciones es mayoritariamente intrínseca y enfatizan la relevancia de las TIC para su formación. Sin embargo, demandan formación específica en aspectos legales, entre otros. [Abstract]
With this research we aim to know how education inspectors learn from the perspective of learning ecologies, so that we can glimpse into their current training landscape by detecting their possible needs and shortcomings.
For this purpose, the approach chosen was a mixed two-phase approach. In the first phase, of a qualitative nature, the methodological strategy used was a case study, through semi-structured interviews with two male inspectors and one female inspector.
For the second phase, of a quantitative nature, a questionnaire was prepared ad hoc bringing together a total of seven scales. It was completed by 44 inspectors who carry out their work in Galicia.
The results show that inspectors have a high capacity to guide their learning; that the source of their motivations is mostly intrinsic and emphasize the relevance of ICT for their training. However, they demand specific training in legal aspects, among others
Keywords
Inspección de escuelas-Galicia
Tecnología educativa
Educación permanente
Docentes-Evaluación
Inspección educativa
Formación de inspectores
Ecoloxías de Aprendizaxe
Ecologías de Aprendizaje
Training of inspectors
Learning ecologies
Educational inspection
Tecnología educativa
Educación permanente
Docentes-Evaluación
Inspección educativa
Formación de inspectores
Ecoloxías de Aprendizaxe
Ecologías de Aprendizaje
Training of inspectors
Learning ecologies
Educational inspection
Description
Programa Oficial de Doutoramento en Equidade e Innovación en Educación. 5016V01
Rights
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido