Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas do RUC
    • FAQ
    • Dereitos de Autor
    • Máis información en INFOguías UDC
  • Percorrer 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Data de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Axuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Galego 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Escola Técnica Superior de Enxeñaría de Camiños, Canais e Portos
  • Investigación (ETSECCP)
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Escola Técnica Superior de Enxeñaría de Camiños, Canais e Portos
  • Investigación (ETSECCP)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An Open-Source Framework for Aircraft Damage Simulation in Engine Failure Events

Thumbnail
Ver/abrir
CidC_2022_JCS-62_Open-sourceFramework.pdf (7.929Mb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/31004
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Coleccións
  • Investigación (ETSECCP) [826]
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítem
Título
An Open-Source Framework for Aircraft Damage Simulation in Engine Failure Events
Autor(es)
Cid, Clara
Baldomir, Aitor
Rodríguez-Segade, Miguel
Hernández, Santiago
Data
2022
Cita bibliográfica
Cid, C., Baldomir, A., Rodríguez-Segade, M., Hernández, S. (2022). An open-source framework for aircraft damage simulation in engine failure events. Journal of Computational Science, 101682. ISSN 1877-7503, https://doi.org/10.1016/j.jocs.2022.101682. (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877750322000904)
Resumo
[Abstract] The aerospace industry demands designs capable of withstanding the simultaneous collapse of several structural elements. Examples of this failure scenario are propeller blade or uncontained engine rotor failures, where the structural integrity of the aircraft may be compromised by flying debris. To assess aircraft survivability, reliable simulation of accidental damage scenarios using physics-based models is required. Due to the complexity of characterizing these events, practitioners and researchers have traditionally assumed conservative damage envelopes, restraining potential design improvements. This research presents an object-oriented framework to automatically generate any number of damaged aircraft meshes in a realistic manner, taking into account the randomness of the event. Due to the flexibility in the software design, both random and deterministic input parameters are allowed, such as debris origin, impact orientation, number of impacts, debris size, debris velocity, spread angles and ballistic penetration equations. The tool is applied to a commercial narrow-body aircraft in which real failure scenarios are simulated.
Palabras chave
Fail-safe
Damage
Uncontained engine rotor failure
Propeller blade failure
Debris
 
Descrición
Financiado para publicación en acceso aberto: Universidade da Coruña/CISUG
Versión do editor
https://doi.org/10.1016/j.jocs.2022.101682
Dereitos
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional

Listar

Todo RUCComunidades e colecciónsPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor data de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

A miña conta

AccederRexistro

Estatísticas

Ver Estatísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Suxestións