Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas del RUC
    • FAQ
    • Derechos de autor
    • Más información en INFOguías UDC
  • Listar 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Fecha de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Ayuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Español 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Escola Técnica Superior de Enxeñaría de Camiños, Canais e Portos
  • Investigación (ETSECCP)
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Escola Técnica Superior de Enxeñaría de Camiños, Canais e Portos
  • Investigación (ETSECCP)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An Open-Source Framework for Aircraft Damage Simulation in Engine Failure Events

Thumbnail
Ver/Abrir
CidC_2022_JCS-62_Open-sourceFramework.pdf (7.929Mb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/31004
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Colecciones
  • Investigación (ETSECCP) [826]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Título
An Open-Source Framework for Aircraft Damage Simulation in Engine Failure Events
Autor(es)
Cid, Clara
Baldomir, Aitor
Rodríguez-Segade, Miguel
Hernández, Santiago
Fecha
2022
Cita bibliográfica
Cid, C., Baldomir, A., Rodríguez-Segade, M., Hernández, S. (2022). An open-source framework for aircraft damage simulation in engine failure events. Journal of Computational Science, 101682. ISSN 1877-7503, https://doi.org/10.1016/j.jocs.2022.101682. (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877750322000904)
Resumen
[Abstract] The aerospace industry demands designs capable of withstanding the simultaneous collapse of several structural elements. Examples of this failure scenario are propeller blade or uncontained engine rotor failures, where the structural integrity of the aircraft may be compromised by flying debris. To assess aircraft survivability, reliable simulation of accidental damage scenarios using physics-based models is required. Due to the complexity of characterizing these events, practitioners and researchers have traditionally assumed conservative damage envelopes, restraining potential design improvements. This research presents an object-oriented framework to automatically generate any number of damaged aircraft meshes in a realistic manner, taking into account the randomness of the event. Due to the flexibility in the software design, both random and deterministic input parameters are allowed, such as debris origin, impact orientation, number of impacts, debris size, debris velocity, spread angles and ballistic penetration equations. The tool is applied to a commercial narrow-body aircraft in which real failure scenarios are simulated.
Palabras clave
Fail-safe
Damage
Uncontained engine rotor failure
Propeller blade failure
Debris
 
Descripción
Financiado para publicación en acceso aberto: Universidade da Coruña/CISUG
Versión del editor
https://doi.org/10.1016/j.jocs.2022.101682
Derechos
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional

Listar

Todo RUCComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Sugerencias