Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Facultade de Socioloxía
  • Investigación (FSOC)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Facultade de Socioloxía
  • Investigación (FSOC)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Calidad educativa para estudiantes, profesores y equipo multidisciplinario de una escuela pública del norte de Chile

Thumbnail
View/Open
Villegas_Robertson_Jose_Fuentealba_Samuel_2019_Calidad_educativa_estudiantes_profesores_equipo_multidisciplinario_escuela_publica_norte_Chile.pdf (685.7Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/30423
Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
Collections
  • Investigación (FSOC) [415]
Metadata
Show full item record
Title
Calidad educativa para estudiantes, profesores y equipo multidisciplinario de una escuela pública del norte de Chile
Alternative Title(s)
Educational quality meaning for students, teachers and multi-disciplinary staff of a public school in northern Chile
Author(s)
Villegas-Robertson, José-Miguel
Fuentealba-Pérez, Samuel
Jopia-Bruna, Ariel
Palma-Aranda, Juan
Date
2019
Citation
Villegas Robertson, J.M., Fuentealba Pérez, S., Jopia Bruna, A., Palma Aranda, J. (2020). Calidad educativa para estudiantes, profesores y equipo multidisciplinario de una escuela pública del norte de Chile. Opción, 35(Ed. especial 25), 1295-1322
Abstract
[Resumen] Para aproximarse a qué es Calidad Educativa (CE), esta investigación considero a Estudiantes, Profesores y Planta Multidisciplinaria de una Escuela Pública; el diseño de la investigación fue de tipo mixto, utilizando la técnica de las redes semánticas naturales, que facilitó la recolección de 217definidoras a partir del concepto estímulo. Los principales resultados, arrojan que para los Estudiantes, CE tiene que ver con profesores, aprendizajes, valores, alimentación, familia y amigos. Por otra parte para los Docentes se relaciona con conceptos como Formación, infraestructura, profesores, aprendizajes y enseñanzas, finalmente para la Planta Multidisciplinaria CE se asocia con conceptos como comunidad escolar, capacitaciones, valores, conocimientos y aprendizajes.
 
[Abstract] In order to get an approach to quality education (QE), this research considered students, teachers and multi-disciplinary staff. The design was mixed, using semantic networks technique making posible to collect 217 definers starting from stimulae concept. Main results show that for students QE has to do with teachers, learning, values, feeding, family and friends. On the other hand, for teachers QE is related to concepts like formations, school facilities, teachers, learning and teaching, finally for multi-disciplinary staff QE is associated to concepts like school community, capacitation, values, knowledge and learning.
 
Keywords
Significados psicológicos
Calidad educativa
Escuela pública
Actores educativos
Redes semánticas
Psychology meanings
Quality education
Public school
Educational actors
Semantic networks
 
Editor version
https://produccioncientificaluz.org/index.php/opcion/article/view/32339/33753
Rights
Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
ISSN
1012-1587

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback