Educación ambiental: sobre o colapso e a esperanza
![Thumbnail](/dspace/bitstream/handle/2183/30145/Teresa%20Franquesa.pdf.jpg?sequence=5&isAllowed=y)
View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/30145
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
Collections
Metadata
Show full item recordTitle
Educación ambiental: sobre o colapso e a esperanzaAlternative Title(s)
Environmental Education: On Collapse and HopeDate
2021-05-10Citation
Franquesa Codinach, T., Heras Hernández, F., & Meira Cartea, P. A. (2021). Educación ambiental: sobre o colapso e a esperanza. AmbientalMENTEsustentable, 27(2), 7-17. https://doi.org/10.17979/ams.2020.27.2.7632
Abstract
[Resumo] Este artigo recolle e organiza as achegas dos tres autores na mesa redonda que constituíu a sesión de apertura do II Congrés Nacional d’Educació Ambiental de Catalunya, celebrada o 26 de novembro de 2020 e organizado pola Societat Catalana d’Educació Ambiental-SCEA. [Abstract] This article collects and organizes the contributions of the three authors in the round table that constituted the opening session of the II National Congress of Environmental Education of Catalonia, held on November 26, 2020 and organized by the Catalan Society of Environmental Education-SCEA. [Resumen] Este artículo recoge y organiza las aportaciones de los tres autores de la mesa redonda que constituyó la sesión de apertura del II Congreso Nacional de Educación Ambiental de Cataluña, celebrado el 26 de noviembre de 2020 y organizado por la Sociedad Catalana de Educación Ambiental-SCEA.
Keywords
Educación ambiental
Emerxencia climática
Colapso
Descarbonización
Transición ecolóxica
Environmental education
Climate emergency
Collapse
Decarbonization
Ecological transition
Emerxencia climática
Colapso
Descarbonización
Transición ecolóxica
Environmental education
Climate emergency
Collapse
Decarbonization
Ecological transition
Editor version
Rights
Atribución-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
ISSN
2386-4362
1887-2417
1887-2417