Social Learning in Social Innovation Initiatives : Learning about Systemic Relations and Strategies for Transformative Change
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/30073Collections
- GI-GRIPA - Libros, capítulos, etc. [15]
- OpenAIRE [368]
Metadata
Show full item recordTitle
Social Learning in Social Innovation Initiatives : Learning about Systemic Relations and Strategies for Transformative ChangeAlternative Title(s)
TRANSIT Brief 4 : Social Learning in Social Innovation Initiatives : Learning About Systemic Relations and Strategies for Transformative ChangeAuthor(s)
Date
2017Citation
Dumitru, A., Lema-Blanco, I., Kunze, I., Kemp, R., Wittmayer, J., Haxeltine, A., García-Mira, R., Zuijderwijk, L. and Cozan, S. (2017) Social learning in social innovation initiatives : learning about systemic relations and strategies for transformative change (TRANSIT Brief ; 4), TRANSIT: EU SHH.2013.3.2-1 Grant agreement no: 613169
Abstract
[Abstract] This TRANSIT brief offers insights into the following questions: what is social learning, what does it consist of in the case of SI initiatives, and why is social learning important – even foundational – for SI initiatives as well as wider society? The brief also, brief provides insight into the role of networks in social learning for social innovation. Answers to these questions are illustrated with empirical examples from the following three (TRANSIT) cases: Slow Food, Credit Unions & Financial Cooperatives and Eco-villages.
Keywords
Social Innovation
Social Learning
Empowerment
Case studies
Narratives of change
Social change.
Social Learning
Empowerment
Case studies
Narratives of change
Social change.
Rights
CC0 1.0 Universal
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Movilidad en Red: Un Análisis de la Interrelación entre Movilidad Social y Capital Social para los Hogares Transnacionales de Origen Brasileño
Domínguez-Amorós, Màrius; Suárez-Grimalt, Laura (Instituto de Estudos Sociais e Políticos (IESP), Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ), 2022)[Resumen] El presente trabajo busca analizar el papel que los activos derivados de la participación de la población migrante de origen brasileño en redes sociales desempeñan a la hora de definir sus estrategias de movilidad ... -
Enseñar y aprender las migraciones forzosas en Ciencias Sociales
García-Morís, Roberto; Oller Freixa, Montserrat (Pontificia Universidad Javeriana, 2022-01)[Resumen] Esta investigación analiza las representaciones sociales del alumnado de secundaria sobre las migraciones forzosas. El estudio se llevó a cabo a través de un cuestionario, con dos grupos de estudiantes que seguían ... -
O papel educativo dos movementos sociais en España, entre o tardofranquismo e a transición democrática (1956-1982)
Rojas Sampedro, Antonio (Universidade da Coruña, Universidade de Vigo, Universidade de Santiago de Compostela, 2022-08-08)[Resumo] Na España do tardofranquismo e da Transición á democracia a poboación atopouse cada vez con máis espazos de sociabilidade en que estaban implicados activistas antifranquistas ou simplemente persoas que buscaban ...