Reseña del libro: Educar la inteligencia sensible
View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/29120
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
Collections
Metadata
Show full item recordTitle
Reseña del libro: Educar la inteligencia sensibleAlternative Title(s)
Review of the book: Educating Sensitive IntelligenceAuthor(s)
Date
2021-12-01Citation
Silvestre-Miralles, A. (2021). Reseña del libro: Educar la inteligencia sensible. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, 8(2), 301-304. https://doi.org/10.17979/reipe.2021.8.2.8593
Abstract
[Resumen] La obra reseñada constituye una respuesta exhaustiva a la queja habitual de que “los hijos vienen sin manual de instrucciones”. Basándose en su amplia trayectoria como educador, pedagogo e investigador, Luis Manuel Martínez presenta una aproximación a la sensibilidad bajo el término que define como "inteligencia sensible". [Abstract] This book is a comprehensive response to the common complaint that "children come without an instruction manual". Drawing on his extensive career as an educator, pedagogue and researcher, Luis Manuel Martínez presents an approach to sensitivity under the term he has defined as "sensitive intelligence".
Keywords
Inteligencia
Sensibilidad
Educación
Integración
Alta sensibilidad
Intelligence
Sensitivity
Education
Integration
High sensitivity
Sensibilidad
Educación
Integración
Alta sensibilidad
Intelligence
Sensitivity
Education
Integration
High sensitivity
Description
Reseña del libro: MARTÍNEZ DOMÍNGUEZ, Luis Manuel (2021). Educar la inteligencia sensible: guía para padres de hijos con alta sensibilidad. Pamplona: Ediciones Universidad de Navarra. ISBN: 978-84-313-3599-1
Editor version
Rights
Atribución-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
ISSN
2386-7418