Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Xornadas de Innovación Docente
  • Xornadas de Innovación Docente (5ª. 2021. A Coruña)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Xornadas de Innovación Docente
  • Xornadas de Innovación Docente (5ª. 2021. A Coruña)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Importancia de los preconceptos en la adquisición de conocimientos en materias científico-técnicas

Thumbnail
View/Open
Galan_Diaz_Juan_Jose_2021_Importancia_de_preconceptos_en_adquisición_de_conocimientos_materias_cientifico_tecnicas.pdf (151.7Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/28881
Atribución-Non comercial-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-Non comercial-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
Collections
  • Xornadas de Innovación Docente (5ª. 2021. A Coruña) [36]
Metadata
Show full item record
Title
Importancia de los preconceptos en la adquisición de conocimientos en materias científico-técnicas
Author(s)
Galán-Díaz, Juan José
Toledano, Mar
Fernández Garrido, Simón
García Fernández, María del Carmen
Martínez-Díaz, Margarita
Date
2021
Citation
Galán Díaz, Juan José; Toledano Prados, María del Mar; Fernández Garrido, Simón; García Fernández, María del Carmen; Martínez Díaz, Margarita (2021): Importancia de los preconceptos en la adquisición de conocimientos en materias científico-técnicas. En García Naya, J.A. (ed.) (2021). Contextos universitarios transformadores: a nova normalidade académica. Leccións aprendidas e retos de futuro. V Xornadas de Innovación Docente. Cufie. Universidade da Coruña. A Coruña (pág. 181-188) DOI capítulo: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497498180.181 DOI libro: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497498180
Abstract
[Resumen] La cantidad de preconceptos que los alumnos poseen antes de abordar el estudio de un tema influye de manera notable en la adquisición de nuevos conocimientos. Se ha diseñado una estrategia de enseñanza aprendizaje basada en el uso de cuestionarios y prácticas de ordenador realizadas con Easy Java Simulations. Las áreas trabajadas fueron mecánica, electromagnetismo y termodinámica. Se han detectado varias ideas preconcebidas y erróneas sobre todo en la parte de mecánica. Los resultados obtenidos muestran que la estrategia diseñada ha resultado útil al cometido abordado.
 
[Abstract] The amount of preconceptions that students have before approaching the study of a topic has a significant influence on the acquisition of new knowledge. A teaching-learning strategy has been designed based on the use of questionnaires and computer practices carried out with Easy Java Simulations. The areas worked on were mechanics, electromagnetism and thermodynamics. Several preconceptions and erroneous ideas have been detected, especially in the mechanics part. The results obtained show that the designed strategy has been useful for the task undertaken.
 
Keywords
Preconceptos
Física Aplicada
Didáctica
Misconceptions
Applied Physic
Didactics
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/spudc.9788497498180.181
Rights
Atribución-Non comercial-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
ISBN
978-84-9749-818-0
Related resource
http://hdl.handle.net/2183/28796

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback