Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Xornadas de Innovación Docente
  • Xornadas de Innovación Docente (5ª. 2021. A Coruña)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Xornadas de Innovación Docente
  • Xornadas de Innovación Docente (5ª. 2021. A Coruña)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aula invertida como apuesta metodológica para dar continuidad a un título propio durante el confinamiento: una experiencia personal

Thumbnail
View/Open
Jove_Villares_Daniel_2021_Aula_invertida_como_apuesta_metodologica_durante_confinamiento.pdf (186.0Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/28875
Atribución-Non comercial-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-Non comercial-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
Collections
  • Xornadas de Innovación Docente (5ª. 2021. A Coruña) [36]
Metadata
Show full item record
Title
Aula invertida como apuesta metodológica para dar continuidad a un título propio durante el confinamiento: una experiencia personal
Author(s)
Jove Villares, Daniel
Date
2021
Citation
Jove Villares, Daniel (2021): Aula invertida como apuesta metodológica para dar continuidad a un título propio durante el confinamiento: una experiencia personal. En García Naya, J.A. (ed.) (2021). Contextos universitarios transformadores: a nova normalidade académica. Leccións aprendidas e retos de futuro. V Xornadas de Innovación Docente. Cufie. Universidade da Coruña. A Coruña (pág. 203 -218) DOI capítulo: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497498180.203 DOI libro: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497498180
Abstract
[Resumen] En este trabajo se presenta tanto el proceso de cambio de un modelo de docencia presencial a docencia online llevado a cabo en el título de propio de la Universidade da Coruña de cumplimiento legal y privacidad a raíz del confinamiento. Junto a ese panorama general, se presenta la aplicación del aula invertida como metodología apropiada para afrontar la docencia en una materia de un posgrado en el que la totalidad del alumnado eran profesionales que debían compatibilizar sus trabajos (en unos momentos ciertamente complejos) con la continuidad de sus estudios.
 
[Abstract] This paper presents both the process of change from a face-to-face teaching model to online teaching carried out in the posgraduate in legal compliance and privacy as a result of confinement. In addition to this general overview, the application of the flipped classroom is presented as an appropriate methodology for teaching a subject in a postgraduate course in which all the students were professionals who had to combine their jobs (at a time that was certainly complex) with the continuity of their studies.
 
Keywords
Aula invertida
Digitalización
Posgrado
Pandemia
Inverted classroom
Digitisation
Postgraduate
Pandemic
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/spudc.9788497498180.203
Rights
Atribución-Non comercial-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
ISBN
978-84-9749-818-0
Related resource
http://hdl.handle.net/2183/28796

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback