Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación (REIPE)
  • REV - REIPE - Vol. 08, Nº 01, 2021
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación (REIPE)
  • REV - REIPE - Vol. 08, Nº 01, 2021
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reseña del libro: Literacidad crítica. Enseñar a leer el mundo para transformarlo a través del encuentro

Thumbnail
View/Open
8559_Reseña_Garcia-Moris_2021.pdf (963.3Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/28788
Atribución-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
Collections
  • REV - REIPE - Vol. 08, Nº 01, 2021 [10]
Metadata
Show full item record
Title
Reseña del libro: Literacidad crítica. Enseñar a leer el mundo para transformarlo a través del encuentro
Alternative Title(s)
Book Review: Critical Literacy: Teaching to Read the World and Transform It Through Encounter
Author(s)
García-Morís, Roberto
Date
2021-07-01
Citation
García-Morís, R. (2021). Reseña del libro: Literacidad crítica. Enseñar a leer el mundo para transformarlo a través del encuentro: ISBN: 9798712783144. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, 8(1), 159-162. https://doi.org/10.17979/reipe.2021.8.1.8559
Abstract
[Resumen] Este libro analiza la literacidad crítica, en palabras del autor, no como un método o una técnica, sino como “una manera de enseñar para leer el mundo y transformarlo con la propia vida”. La literacidad crítica juega un importante papel en la educación para la ciudadanía y la democracia. El autor consigue abordar este proceso de lectura de la realidad desde el plano conceptual, pero también presenta una propuesta de acción centrada en cuatro dimensiones, que van desde la lectura del mundo a su transformación, en una conexión permanente con la enseñanza y aprendizaje de las problemáticas sociales.
 
[Abstract] Breo Tosar’s book explores the question of critical literacy, not as a teaching and learning method or technique but, in his own words, as ‘a way of teaching to read the world and transform it with life itself’. The author presents a conceptual analysis of this process of reading reality, together with a proposal for action based on the four dimensions of critical literacy. Critical literacy plays a vital role in citizenship education and democracy, and Tosar’s proposal highlights the interplay between reading the world, transforming it and teaching and learning about social issues.
 
Keywords
Literacidad crítica
Problemas sociales relevantes
Estudios sociales
Critical literacy
Controversial issues
Social studies
Literacia crítica
Questões sociais relevantes
Estudos sociais
 
Description
Reseña del libro de Breo Tosar “Literacidad crítica: enseñar a leer el mundo para transformarlo a través del encuentro”, editado en 2021 por la Unión Europea (ISBN: 9798712783144).
Editor version
https://doi.org/10.17979/reipe.2021.8.1.8559
Rights
Atribución-Compartir igual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
ISSN
2386-7418

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback