Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • DIGILEC
  • REV - DIGILEC - Nº 07, 2020
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • DIGILEC
  • REV - DIGILEC - Nº 07, 2020
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Voices of Silenced Childhoods: Transience as Decentering Spatiality in Three Contemporary Films

Thumbnail
View/Open
1. eduardo barros.pdf (158.6Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/27877
Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
Collections
  • REV - DIGILEC - Nº 07, 2020 [9]
Metadata
Show full item record
Title
Voices of Silenced Childhoods: Transience as Decentering Spatiality in Three Contemporary Films
Alternative Title(s)
Voces de una infancia silenciada: transitoriedad como espacialidad descentralizadora en tres películas contemporáneas
Author(s)
Barros-Grela, Eduardo
Date
2021-03-09
Citation
Barros Grela, E. (2021). Voces de una infancia silenciada: transitoriedad como espacialidad descentralizadora en tres películas contemporáneas. DIGILEC: Revista Internacional de Lenguas y Culturas, 7, 1-10. https://doi.org/10.17979/digilec.2020.7.0.7085
Abstract
[Abstract] The interconnection between space production, place configuration, and identity development is interrogated in this essay through the lens of three film directors with transnational backgrounds. These auteurs introduce with Huelepega: La ley de la calle (Elia Schneider), Le temps du loup (Michael Haneke), and Children Underground (Edet Belzberg) the complications accrued by abandoned children and problem young adults whose erratic lives have forced them to dwell in transitional places. This essay looks at the spatial consequences of the confrontation of childhood and reterritorialization, and explores the ramifications of these interactions in terms of spatiality and place resignification.
 
[Resumen] Este artículo pone en diálogo la relación entre producción espacial, configuración del lugar y desarrollo de la identidad, para cuestionarla a través de la óptica de tres directores de cine de procedencia transnacional. En sus películas Huelepega: La ley de la calle (Elia Schneider), Le temps du loup (Michael Haneke) y Children Underground (Edet Belzberg) estos autores presentan las dificultades experimentadas tanto por niños que han sido abandonados como por jóvenes adultos problemáticos, cuyas erráticas vidas los han obligado a vivir en lugares de transición. Este ensayo analiza las consecuencias espaciales que surgen de la confrontación de la infancia y su reterritorialización, y explora las ramificaciones de estas interacciones en términos de espacialidad y resignificación del lugar.
 
Keywords
Space
Childhood
Deterritorialization
Transience
Film
Espacio
Infancia
Reterritorialización
Transitoriedad
Cine
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/digilec.2020.7.0.7085
Rights
Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
ISSN
2386-6691

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback