Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas del RUC
    • FAQ
    • Derechos de autor
    • Más información en INFOguías UDC
  • Listar 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Fecha de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Ayuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Español 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Publicacións UDC
  • Libros UDC
  • MITCA
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Publicacións UDC
  • Libros UDC
  • MITCA
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

MITCA: Homework Implementation Method

Thumbnail
Ver/Abrir
GIPED_2020_MITCA_Homework Implementation Method.pdf (1.025Mb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/27308
Creative Commons Attribution- No Comercial- ShareAlike 4.0 International
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution- No Comercial- ShareAlike 4.0 International
Colecciones
  • MITCA [3]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Título
MITCA: Homework Implementation Method
Autor(es)
Valle, Antonio
Rodríguez, Susana
Fecha
2020
Cita bibliográfica
Valle Arias, Antonio; Rodríguez Martínez, Susana (eds.) (2020). MITCA: Homework Implementation Method. University of A Coruña, Publication Service. ISBN: 9788497496360. DOI: 10.17979/spudc.9788497496360
Resumen
[Abstract] The MITCA method (Method for Setting Homework Tasks) was created with the aim of converting school homework into an educational resource that can improve students´ self-regulated learning and school engagement. Specifically, the method aims for tasks set as homework to meet the following five conditions: • VARIED. In addition to post-topic and pre-topic tasts, it requires similar amounts of review, organization, and production tasks. • SPECIFIC. The homework tasks should be described by the mental work they involve and the content they address. • WORTHWHILE. The teacher transmits the usefulness, interest, importance, and applicability of the homework tasks they set. • WEEKLY. Homework is set weekly and the students establish timeslots in which to do it. •. EVALUATED. The homework is marked/corrected weekly, in the classroom or individually, identifying weaknesses and strengths.
Palabras clave
Home study
Learning methods
 
Versión del editor
https://doi.org/10.17979/spudc.9788497496360
Derechos
Creative Commons Attribution- No Comercial- ShareAlike 4.0 International
ISBN
9788497496360

Listar

Todo RUCComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Sugerencias