Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Facultade de Economía e Empresa
  • Investigación (FEE)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Facultade de Economía e Empresa
  • Investigación (FEE)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Análisis del valor añadido de un nuevo envase en el mercado de azúcar y su influencia en la disposición a pagar

Thumbnail
View/Open
6705-Article Text-39549-1-10-20200721.pdf (565.6Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/27210
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
Collections
  • Investigación (FEE) [923]
Metadata
Show full item record
Title
Análisis del valor añadido de un nuevo envase en el mercado de azúcar y su influencia en la disposición a pagar
Alternative Title(s)
Análise do valor engadido dun novo envase no mercado de azucre e a súa influencia na disposición a pagar
Analysis of Perceived Value of a New Packaging in Sugar Market and Its Influence on Willingness to Pay
Author(s)
Calvo Dopico, Domingo
Castillo Puente, Ángel María del
Herrera Peña, Jonathan
Date
2020
Citation
Calvo Dopico, D., Castillo Puente, A.M. del y Herrera Peña, J.N. (2020). Análisis del valor añadido de un nuevo envase en el mercado de azúcar y su influencia en la disposición a pagar. Revista Galega de Economía, 29(3), 1-17. DOI: 10.15304/rge.29.3.6705
Abstract
[Resumen] En el año 2007 la empresa Azucarera lanzó con éxito un nuevo envase de azúcar con el objeto de mejorar la diferenciación del producto. Doce años después de sacar el nuevo producto se pretende analizar cuál es la valoración de los atributos del envase que le añaden valor, la intención de compra y la disposición a pagar un sobreprecio por el nuevo envase frente al envase original. A partir del conocimiento obtenido tras el lanzamiento del producto, este estudio analiza, además del punto de vista del consumidor, el del fabricante del envase, el del distribuidor y el de la empresa productora del azúcar. Los resultados revelan que el consumidor está dispuesto a pagar un sobreprecio frente al envase tradicional, además de valorar significativamente las principales dimensiones del envase como son la funcionalidad, la hermeticidad y la higiene.
 
[Abstract] In 2007, the Azucarera company successfully launched a new sugar container in order to improve product differentiation. Twelve years after launching the new product, the aim is to analyze the evaluation of the attributes of the packaging that add value to it, the intention to buy and the willingness to pay a premium for the new packaging compared to the orixinal one. Based on the expertise obtained after the launch of the product, this study analyzes, in addition to the consumer's point of view, the manufacturer of the container, the distributor and the company that produces sugar. The results reveal that the consumer is not only predisposed to buy the new package but is willing to pay price premium over the traditional package in addition to significantly assessing the main dimensions of the package such as ease of use, tightness and hygiene.
 
[Resumo] No ano 2007 a empresa Azucarera lanzou con éxito un novo envase de azucre co obxecto de mellorar a diferenciación do produto. Doce anos despois de sacar o novo produto preténdese analizar cal é a valoración dos atributos do envase que lle engaden valor, a intención de compra e a disposición a pagar un sobreprezo polo novo envase fronte ao envase orixinal. A partir do coñecemento obtido tras o lanzamento do produto, este estudo analiza, ademais do punto de vista do consumidor, o do fabricante do envase, o do distribuidor e mais o da empresa produtora do azucre. Os resultados revelan que o consumidor está disposto a pagar un sobreprezo fronte ao envase tradicional, ademais de valorar significativamente as principais calidades do envase como son a funcionalidade, a hermeticidade e a hixiene.
 
Keywords
Comportamiento del consumidor
Innovación
Azúcar
Agroindustria
Marketing
Consumer behavior
Innovation
Sugar
Agroindustry
Comportamento da consumidor
Azucre
 
Editor version
https://doi.org/10.15304/rge.29.3.6705
Rights
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
ISSN
2255-5951

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback