• La brecha digital en estudiantes españoles ante la crisis de la Covid-19 

      Rodicio-García, María-Luisa; Ríos-de-Deus, María-Paula; Mosquera-González, María-José; Penado Abilleira, María (2020)
      [Resumen] El objetivo de este trabajo es conocer cómo los estudiantes están viviendo la situación actual de docencia no presencial “impuesta” por la Covid-19. Los participantes son 593 estudiantes españoles, mayoritariamente ...
    • Las competencias docentes en la formación del profesorado de educación secundaria 

      Sarcedo-Gorgoso, M. Carmen; Santos-González, María del Carmen; Rego-Agraso, Laura (2020)
      [Resumen] El objetivo de este trabajo es presentar resultados de una investigación dirigida a conocer el dominio competencial pedagógico inicial del alumnado en el transcurso del Máster de Formación del Profesorado ...
    • Construction and Validation of the Intimate Images Diffusion Scale Among Adolescents 

      Penado Abilleira, María; Rodicio-García, María-Luisa; Marcos Cuesta, María; Corrás, Tania (2019)
      [Abstract] The digital age has produced changes in the way of relating between adolescents, causing the appearance of problems such as cyberbullying, addiction to social networks or the diffusion of images of personal and ...
    • Digital educational resources in early childhood Education 

      Marín-Suelves, Diana; Becerra-Brito, Cecilia Verónica; Rego-Agraso, Laura (2022)
      [Resumen] El impacto de las tecnologías en la población infantil de 3 a 6 años es evidente tanto en el contexto familiar como el educativo, donde los docentes asumen un rol fundamental en la selección, uso y creación de ...
    • Evolution in the Sports Habits of Sport Sciences Students in Spain 

      Rodicio-García, María-Luisa; Mosquera-González, María-José; Penado Abilleira, María; Mateos-Padorno, Covadonga (2020)
      [Resumen] El objetivo de este trabajo fue analizar la evolución de los hábitos deportivos de estudiantes españoles de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte. Se trata de un estudio cuantitativo, exploratorio y ...
    • La formación inicial y continua del cuerpo docente de FP: satisfacción y competencia percibida en tiempos de crisis 

      Mariño-Fernández, Raquel; Barreira, Eva M.; Rego-Agraso, Laura; Irmscher, Maike (2021)
      [Resumen] Este trabajo pretende analizar el nivel de satisfacción del profesorado de Formación Profesional con la formación pedagógica inicial recibida, así como el nivel de adquisición de las competencias docentes y la ...
    • Relationship between Sports Practice, Physical and Mental Health and Anxiety–Depressive Symptomatology in the Spanish Prison Population 

      Penado Abilleira, María; Ríos-de-Deus, María-Paula; Tomé-Lourido, David; Rodicio-García, María-Luisa; Mosquera-González, María-José; López-López, Daniel; Gómez Salgado, Juan (MDPI, 2023-03-07)
      [Abstract] The objective of this study was to evaluate, in a group of Galician inmates, if there were variations in the levels of physical and mental health and anxiety–depressive symptomatology, depending on the sports’ ...
    • Student Perceptions of the Resilience in a Confinement Due to COVID-19 in University of A Coruña: A Qualitative Research 

      Ríos-de-Deus, María-Paula; Rodicio-García, María-Luisa; Rego-Agraso, Laura; Mosquera-González, María-José; Marta Elena, Losa-Iglesias; Becerro-de-Bengoa-Vallejo, Ricardo; López-López, Daniel (MDPI, 2022)
      [Abstract] The home confinement caused by COVID-19 has caused university students to express feelings, negative experiences, and concerns about the confinement situation they were experiencing. This prompted the development ...
    • Technostress in Spanish University Students: Validation of a Measurement Scale 

      Penado Abilleira, María; Rodicio-García, María-Luisa; Ríos-de-Deus, María-Paula; Mosquera-González, María-José (2020)
      [Abstract] The increasingly widespread use of technology has led to the emergence of phenomena harmful to users such as technostress. Although technostress has already been studied in other contexts, it is still pending ...
    • Technostress in Spanish University Teachers During the COVID-19 Pandemic 

      Penado Abilleira, María; Rodicio-García, María-Luisa; Ríos-de-Deus, María-Paula; Mosquera-González, María-José (2021)
      [Abstract] One of the measures adopted by the government of Spain during the COVID-19 pandemic has been the elimination of face-to-face classes in all universities, requiring that all teachers had to conduct their classes ...