Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Comunicación
  • Investigación (FCOM)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Comunicación
  • Investigación (FCOM)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Consumo televisivo y su medición en España: camino hacia las audiencias híbridas

Thumbnail
View/Open
Gonzalez_Neira_A_2016_consumo_televisivo.pdf (820.3Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/25621
Collections
  • Investigación (FCOM) [208]
Metadata
Show full item record
Title
Consumo televisivo y su medición en España: camino hacia las audiencias híbridas
Alternative Title(s)
Television consumption and its measurement in Spain: a path to hybrid audiences
Author(s)
Quintas-Froufe, Natalia
González-Neira, Ana
Date
2016
Citation
Quintas-Froufe, Natalia; González-Neira, Ana (2016). “Consumo televisivo y su medición en España: camino hacia las audiencias híbridas”. El profesional de la información, v. 25, n. 3, pp. 376-383. http://dx.doi.org/10.3145/epi.2016.may.07
Abstract
[Resumen] Las transformaciones de la televisión a partir de la digitalización y el acceso desde varios dispositivos, han propiciado el nacimiento de la televisión líquida. Es necesario complementar los datos de la audiencia lineal tradicional con aquellos procedentes de las nuevas formas de consumo televisivo. Este artículo aborda las técnicas de medición de las nuevas audiencias que surgen en este panorama para conocer el tipo de consumo televisivo que éstas realizan. Para ello se tiene en cuenta el consumo asíncrono o lineal de los contenidos, es decir, el momento de consumo por parte del espectador respecto a la emisión programada; la participación de la audiencia en dichos contenidos y cómo se afronta el consumo desde varias pantallas.
 
[Abstract] Television has transformed through digitization, and as a result, viewers can access content from different devices, which has led to the birth of liquid television. In order to fully understand TV consumption, it is necessary to supplement data from the traditional audience with data from new forms of TV use. This paper discusses techniques for new audience measurement, including asynchronous or linear content consumption, i.e., consumption by the viewer during the scheduled broadcast, and consumption from different screens.
 
Keywords
Audiencias
Televisión
Medición de audiencia
Televisión social
Redes sociales
Marketing
Publicidad
Metamedios
Convergencia
Audience
Television
Audience measurement
Social TV
Social media
Marketing
Advertising
Metamedia
Convergence
 
Editor version
http://elprofesionaldelainformacion.com
Rights
© El Profesional de la Información
ISSN
1699-2407

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback