Análise de factores relevantes para impulsar a participación social nas unidades de conservación da Amazonía brasileña
View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/25549
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 4.0 España
Collections
Metadata
Show full item recordTitle
Análise de factores relevantes para impulsar a participación social nas unidades de conservación da Amazonía brasileñaAlternative Title(s)
Analysis of relevant factors to romote social participation in the conservation units of the Brazilian AmazonAuthor(s)
Date
2018Citation
Machado Silva, M. (2018). Análise de factores relevantes para impulsar a participación social nas unidades de conservación da Amazonía brasileña. AmbientalMENTEsustentable, 25(1), 117-136. https://doi.org/10.17979/ams.2018.25.1.4653
Abstract
[Resumo] As áreas naturais protexidas son un dos principais escenarios onde se desenvolven os procesos de Educación Ambiental (EA). En Brasil, estes espazos chámanse “Unidades de Conservación” (UC), contextos nos que se pretende garantir a participación efectiva das poboacións locais na xestión, de acordo coa lexislación brasileira. O obxectivo desta investigación é contribuír á análise e á avaliación das políticas públicas participativas desenvolvidas nas UC brasileiras, especialmente as da rexión amazónica. Trátase dun estudo exploratorio e descritivo e baséase na recollida de información bibliográfica e de xestión sobre políticas públicas no campo das UC e nunha análise cualitativa e cuantitativa dos datos recollidos a través de dúas enquisas diferentes aplicadas a diferentes mostras de expertos. Como resultado das análises levadas a cabo, viron diferentes visións: o grupo de xestores presentou unha visión máis práctica dos factores que favorecen a participación en comparación cos expertos que presentan visións máis idealistas sobre os factores avaliados. Neste sentido, recoméndase aumentar a planificación das políticas públicas, promover a capacitación cualificada e continua dos xestores en procesos participativos, aumentar o número de persoal efectivo das UC, promover procesos participativos para a súa xestión, ampliar coñecementos sobre o gama de actores sociais que interactúan e promoven procesos de diálogo e mediación de conflitos. [Abstract] Protected natural areas are one of the main scenarios where Environmental Education
(EE) processes are developed. In Brazil, these spaces are called “Conservation Units”
(UCs), contexts in which it is intended to ensure the effective participation of local
populations in management, in accordance with Brazilian legislation. The objective of
this research is to contribute to the analysis and evaluation of participatory public policies
developed in Brazilian CUs, specifically those of the Amazonian region. It is an exploratory
and descriptive study and is based on the compilation of
bibliographic and managerial information about public policies in the field of UCs and in
a qualitative-quantitative analysis of data collected through two different surveys applied
to different samples of experts. As a result of the analyzes carried out, different visions
have been seen: the group of managers presented a more practical view of the factors that favor participation compared to experts who present more idealistic views about the factors
evaluated. In this sense, it is recommended to increase the planning of public policies, promote
qualified and continuous training of managers in participatory processes, increase the number of
effective personnel of the UCs, promote participatory processes for their management, expand
knowledge about the range of social actors that interact and promote processes of dialogue and
conflict mediation.
Keywords
Participación social
Avaliación
Educación ambiental
Políticas públicas
Unidades de conservación
Social participation
Evaluation
Environmental education
Public policies
Units of conservation
Avaliación
Educación ambiental
Políticas públicas
Unidades de conservación
Social participation
Evaluation
Environmental education
Public policies
Units of conservation
Editor version
Rights
Atribución-CompartirIgual 4.0 España
ISSN
1887-2417